کد خبر: ۸۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 26 August 2016
الکا هدایت که نمایش «دایره» را با گروهی از کودکان در جشنواره تئاتر عروسکی اجرا کرده است، گفت: مثل یک گروه حرفه‌ای کار کردیم و بچه‌ها برای اجرای این نمایش خیلی زحمت کشیدند.
الکا هدایت که نمایش «دایره» را با گروهی از کودکان در جشنواره تئاتر عروسکی اجرا کرده است، گفت: مثل یک گروه حرفه‌ای کار کردیم و بچه‌ها برای اجرای این نمایش خیلی زحمت کشیدند.

این هنرمند تئاتر که چندین سال است مشغول آموزش تئاتر به کودکان است، در گفتگو با ایسنا ادامه داد: اجرای تئاتر با کودکان در مقایسه با بزرگسالان خیلی متفاوت نیست و  بچه‌ها برای اجرای این نمایش مثل یک گروه حرفه‌ای برخورد کردند.

او با اشاره به پیشینه فعالیتش در اجرای کار تئاتر با کودکان یادآور شد: فعالیتم را از 18 سالگی با آموزش زبان در مهدکودک‌ها آغاز کردم و از آنجاکه در کنار آن، به کار تئاتر هم مشغول بودم، کم‌کم با بچه‌ها هم تئاتر کار کردم. در همان سال‌ها در یک موسسه زبان دو نمایش را آماده اجرا کردیم که در دانشگاه تهران اجرا شد.   

هدایت افزود: سال 91 خانم مرضیه برومند مرا به خانم سوادبه سالم مدیر آموزشگاه موسیقی کودکان «ودا»، معرفی کردند تا بخش نمایشی کنسرتهایشان را کارگردانی کنم. به واسطه همین همکاری‌ها ، در موسسه ایشان کلاس‌های تئاتربرگزار کردم که هنوز هم ادامه دارد.

صداپیشه «کپلک» درباره شکل‌گیری نمایش «دایره» توضیح داد: متن این نمایش را از داستان «دایره» نوشته نوید علی اکبر اقتباس کردم و در پروسه ساخته شدن عروسک‌ها هم با بچه‌ها گپ زدم وایده‌هایشان را جویا شدم. بنابراین همانطور که توضیح دادم، مانند یک گروه حرفه‌ای کار کردیم.

وی ادامه داد: دکور و لباس‌ها هم بعد از مشورت با پدر و مادرها آماده شد و دو تن از بایگران در ساخت عروسک‌ها هم مشارکت داشتند.

هدایت با ابراز خرسندی از بازخورد اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر عروسکی و استقبال تماشاگران اضافه کرد: اجراهای خیلی خوبی داشتیم . بچه‌ها خیلی دقیق به نظرات تماشاگران گوش می‌کردند. خیلی خوشحال‌تر هم هستم که در این نمایش حرف‌هایی هم با پدر و مادرها داشتم و روی سخنم فقط با بچه‌ها نبود.

وی که پیش از این همین نمایش را در پروژه میکرو تئاتر گروه تئاتر «لیو» اجرا کرده بود، درباره احتمال اجرای دوباره آن توضیح داد: معمولا تکرار در کار کودک، باعث می‌شود جذابیت کار برای بچه‌ها از بین برود. کار کودک همیشه باید خیلی تازه و با طراوت باشد و جالب است که در کار کودک برخلاف کار بزرگسال، همیشه بهترین اجرا، اجرای اول است چون بعد از آن تازگی کار برای بچه‌ها کم می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایش «دایره» شامگاه چهارشنبه 3 شهریور در سومین روز جشنواره تئاتر عروسکی به صحنه رفت و با استقبال تماشاگران رو به رو شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: