کد خبر: ۷۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 16 August 2016
فعالان صنفی نوسان قیمت گوشت قرمز و مرغ را با توجه به روال همیشگی بازار به الاکلنگ قیمتی میان این دو تشبیه کرده و می گویند وقتی بسیاری از مسئولان به دنبال تنظیم بازار گوشت مرغ هستند کاملا طبیعی بود که شاهد افزایش قیمت گوشت باشیم و احتمالا این افزایش قیمت در گوشت قرمز بازهم ادامه خواهد داشت.
روزنامه جام جم در شماره سه شنبه 26 مرداد در تشریح تیتر یک، نوشت: فعالان صنفی نوسان قیمت گوشت قرمز و مرغ را با توجه به روال همیشگی بازار به الاکلنگ قیمتی میان این دو تشبیه کرده و می گویند وقتی بسیاری از مسئولان به دنبال تنظیم بازار گوشت مرغ هستند کاملا طبیعی بود که شاهد افزایش قیمت گوشت باشیم و احتمالا این افزایش قیمت در گوشت قرمز بازهم ادامه خواهد داشت.

این روزنامه با انتشار عنوان بودجه سلامت در جیب تروما، آورد: بدون صرف اعتبار، نه می توان درمان علمی به بیماران ارائه کرد و نه می شود در مسیر بهداشت و پیشگیری، کار قابل دفاعی انجام داد. همه اینها را گفتیم تا بگوییم، بحث توجه به اقتصاد سلامت در ارتقای سلامت جامعه تا چه حد حیاتی است. در شرایطی که هنوز در برخی نقاط محروم کشور، دسترسی به پزشک و مراکز تشخیصی و درمانی بسختی امکان پذیر است و به دلیل سرانه پایین سلامت کشور، بسیاری از طرح های حوزه سلامت در پیچ تخصیص اعتبار گرفتار شده، آمارها حاکی است، تروما یا همان آسیب های جسمی و روانی که به دلیل بروز حوادث مختلف اتفاق می افتد، سالانه 12 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور آسیب می زند.

روزنامه جام جم با درج عنوان «روزهای بیقراری» روایتگر تحکیم بنیان خانواده، نوشت: سریال تلویزیونی «روزهای بیقراری» به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی امیرحسین شریفی به سفارش معاونت سیمای استان ها برای پخش یکی از شبکه های سراسری مراحل تصویربرداری را سپری می کند. در این سریال پژمان بازغی، الهام حمیدی و سارا صوفیانی نقش های اصلی را به عهده دارند. امیرحسین شریفی، تهیه کننده سریال روزهای بیقراری درباره تولید این مجموعه به جام جم گفت: این سریال یکی از متفاوت ترین آثار نمایشی سال های اخیر تلویزیون است که با بستری ملودرام به قصه ای در ارتباط با حفظ و تحکیم خانواده می پردازد. قصه برای مخاطبان نو است و حتما مورد اقبالشان قرار می گیرد. ضمن این که روی فیلمنامه خیلی وقت گذاشتیم و حدود سه سال زمان برد و چند بار بازنویسی شد.

تغییر چهره تابستانی سینما، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: سینماهای کشور از صبح فردا کمی تا قسمتی تغییر چهره می دهند و سه فیلم جدید به چرخه اکران عمومی افزوده می شود. فیلم «من»، «آبنبات چوبی» و «12 صندلی»، فیلم هایی است که ویژگی ها و نکته هایی برای پیگیری و تماشا دارند. بخصوص دو فیلم اولی که لیلا حاتمی و رضا عطاران، به ترتیب در آن نقش هایی متفاوت بازی می کنند. روز گذشته و در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش، قرار براین شد فیلم «من» در سرگروه استقلال، جایگزین فیلم «زاپاس» ساخته برزو نیک نژاد شود. البته «زاپاس» به دلیل استقبال مخاطبان و فروش خوب حدود چهار میلیارد تومانی، همچنان به اکران خود در سینماهای آزاد و بدون سرگروه ادامه می دهد.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان زغالی که رو سفید است، آورد: دستیابی یک محقق ایرانی به فناوری تبدیل زغال به لوازم آرایشی، چه بسا کارکرد ضرب المثل «زمستان تمام شد، روسیاهی به زغال ماند» را بی اثر کند چرا که تحقیقات علمی، اشکال استفاده از این ماده سیاه رنگ را تغییر داده است. به گونه ای که امروزه دیگر کارکرد زغال برای آتش افروزی نیست و نقش های جدیدی برای آن تعریف شده است. مهندس هرمز کوشا، کارشناس ارشد شیمی کاربردی و مدیرعامل شرکت دانش بنیان صدف کوشا که جزو فناوران برتر استان البرز در جشنواره خوارزمی سال 93 و فناور برجسته ملی در پنجمین جشنواره علم تا عمل سال 90 است، بعد از 15 سال تحقیق و بررسی، علاوه بر ساخت کوره ای مدرن و صنعتی، قابلیت های جدیدی در زغال کشف کرده که تولید بعضی از آنها برای اولین بار گزارش شده است.

این روزنامه یادداشت های «سیاست های مقطعی بلای جان تولید» و «تقلب، چالشی برای دموکراسی آمریکایی» را به ترتیب به قلم حسین نعمتی رئیس هیات مدیره اتحادیه دامداران کشور و امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا منتشر کرد.

روزنامه جام جم در نیم صفحه نخست عنوان های «خبرخوانی امروز برای مخاطبان فردا»، «رقابت برادرانه»، «مُهر بی عدالتی بر انتخابات آمریکا»، «صرع ارثیه پدری نیست» و «فرهاد جم: دوستی های مجازی سطحی و بدون عمق» را نیز به چاپ رساند.
این روزنامه در ضمیمه جام سیاست عنوان «تجربه برجام نشان بدعهدی آمریکا» را برجسته کرد.
برچسب ها: گوشت ، گرانی ، بازار ، گوشت قرمز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: