کد خبر: ۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 15 August 2016
عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در حکمی، مجید آخوندی را به سمت معاون سیاسی این سازمان منصوب کرد. آخوندی تا ١٥ دی ماه ٩٣ معاونت سیاسی صداوسیما بود، اما محمد سرافزار رئیس سابق صداوسیما، پیمان جبلی را جایگزین او کرد و معاونت سیاسی را به معاونت خبر تغییر داد.
 روزنامه شرق در شماره دوشنبه 25 مرداد در تشریح تیتر یک، به ایجاد تغییرات در صداوسیما اشاره کرد و نوشت: عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در حکمی، مجید آخوندی را به سمت معاون سیاسی این سازمان منصوب کرد. آخوندی تا ١٥ دی ماه ٩٣ معاونت سیاسی صداوسیما بود، اما محمد سرافزار رئیس سابق صداوسیما، پیمان جبلی را جایگزین او کرد و معاونت سیاسی را به معاونت خبر تغییر داد.

این روزنامه با اشاره به عنوان ما به برجام خوش بین و به آمریکا بدبین هستیم، آورد: رئیس جمهوری روز گذشته در سی امین سفر استانی خود در جمع مردم یاسوج گفت: «برجام برای این بود که شرایط برای حرکت مردم ایجاد و دیوارها برداشته شود تا ملت بزرگ و دانشمندان ما بتوانند برای ما رونق ایجاد کنند. یادتان باشد که خوش بینی به برجام به معنای خوش بینی به ابرقدرت ها نیست؛ ما به برجام خوش بین و به آمریکا بدبین هستیم».حسن روحانی با اشاره به اینکه «شما با غیرت و شجاعت توانستید تحریم را از دست وپای آن دلیر بزرگ تاریخ که نامش ایران عزیز است باز کنید»، افزود: «دشمنان ما به دست وپای ایران عزیز ما زنجیر تحریم بسته بودند، اما شما مردم با ایستادگی و مقاومت کاری کردید که این زنجیرها را شکاندید.»

چرا دادستان درباره توهین به رئیس جمهور ساکت است، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: روز گذشته در صحن علنی مجلس، چندین بار نمایندگان از اهانت های اخیر به رئیس جمهوری انتقاد کردند و خواستار برخورد قضائی با اهانت کنندگان شدند. علی لاریجانی، رئیس مجلس، هم این اخطارها و تذکرات را وارد خواند و علی مطهری، نایب رئیس مجلس که ریاست بخش دوم جلسه را برعهده داشت، با وارددانستن این تذکرات، ورود به ماجرا را وظیفه مدعی العموم دانست.دیروز و در ساعات ابتدایی جلسه علنی، محمود صادقی، از اعضای هیأت رئیسه فراکسیون امید، در اخطار قانون اساسی خود خطاب به رئیس مجلس گفت: «بر اساس قانون اساسی، بعد از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور عالی ترین مقام نظام جمهوری اسلامی ایران است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه برعهده رئیس جمهور است. در روزهای اخیر متأسفانه از تریبون های رسمی به رئیس جمهور به صورت صریح و آشکار اهانت می شود، در شرایطی که بیگانگان در موضوع هسته ای به ایران اسلامی تعهد داده اند، باید از رئیس جمهور به صورت قاطع و یکپارچه حمایت شود بنابراین اهانت های مذکور برخلاف مصالح کشور است».

این روزنامه با انتخاب عنوان امیدواریم شاهد ادامه حصر نباشیم، می نویسد: محمدرضا عارف ظهر روز گذشته و در حاشیه جلسه علنی مجلس، در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شد و به سؤالات آنها درباره مسائل مختلف کشور پاسخ داد. رئیس فراکسیون امید مجلس در واکنش به سؤالی درباره اظهارنظر اخیر محمدرضا باهنر درباره پیشنهاد شروطی به میرحسین موسوی برای پایان دادن به حصر با بیان اینکه اطلاع دقیقی از پیشنهاد آقای باهنر ندارم، تأکید کرد: «مسئله حصر به عنوان یک مطالبه از سوی نسل سوم و در میان مردم مطرح است و این مسئله یکی از وعده های آقای روحانی در انتخابات قبل بود و امیدواریم این مسئله در فضایی خوب و صمیمی حل شود که ان شاءالله شاهد ادامه آن نباشیم».

روزنامه شرق با درج عنوان صیادان ایرانی در بند گارد ساحلی کویت، نوشت: اوضاع در مرزهای دریایی اصلا خوب نیست. در شرایطی که هنوز از ١٦ صیاد ایرانی بازداشت شده توسط عربستان خبری نداریم، ١٠ ایرانی دیگر نیز دستگیر شده اند. وزارت کشور کویت دیروز در بیانیه ای این خبر را اعلام کرد و توضیح داد حدود ساعت دو بامداد یکشنبه و در حوالی منطقه ابوحصانیه در ساحل خلیج فارس این افراد را بازداشت کرده است. کویت ادعا می کند که آنها قصد ورود به آب های این کشور را داشته اند بنابراین گارد ساحلی قایق آنها را تا ساحل تعقیب می کند و بعد از درگیری که موجب مصدوم شدن پای یکی از ایرانیان به ضرب گلوله می شود، آنها را بازداشت می کند. به همین دلیل هم در عکسی که منتشر کردند ٩ ایرانی مشاهده می شد. آنها روی زانو نشسته و دستانشان از پشت بسته بود. اتهامشان تجاوز مرزی است و وزارت کشور کویت از ارجاع پرونده آنها به مراجع قضائی خبر داده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «دلواپسی با ریسمان قراردادهای نفتی»، «شما به مراسم تندیس فروشی دعوتید»، «پایان خوش شاهنامه برای سهراب»، «تشکر همسران شهدای مدافع حرم از «کیانوش رستمی»» و «وداع مایکل فلپس با دنیای شنا» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «آب و آزادی اطلاعات» نوشته کامبیز نوروزی را به چاپ رساند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: