کد خبر: ۷۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 15 August 2016
خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به ابرقدرت ها نیست. ما به برجام خوشبین، اما به امریکا بدبین هستیم.
 روزنامه ایران در شماره دوشنبه 25 مرداد با اشاره به سخنان روحانی در اجتماع مردم استان کهگیلویه و بویر احمد مبنی بر اینکه برجام برای به حرکت در آوردن شرایط اقتصادی کشور بود تا ملت بزرگ و دانشمندان ایران بتوانند برای کشور رونق اقتصادی ایجاد کنند از قول وی، نوشت: خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به ابرقدرت ها نیست. ما به برجام خوشبین، اما به امریکا بدبین هستیم.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان جزئیات بزرگترین سرمایه گذاری در «پسابرجام» اختصاص داد و آورد: وزیر نیرو سرمایه گذاری 2.4 میلیارد دلاری ترکیه در ایران را تشریح کرد. چندی پیش وزارت نیرو بزرگ ترین قرارداد سرمایه گذاری خارجی در ایران پس از لغو تحریم ها را با یک شرکت ترکیه ای به نام «یونیت اینترنشنال» به امضا رساند که به نوعی دستاورد برجام بود. حجم این قرارداد بالغ بر 2.4میلیارد دلار اعلام شد که با توجه به نیاز صنعت برق کشور به سرمایه گذاری و ساخت نیروگاه اتفاق بسیار مهمی محسوب می شود.

 اما وزیر نیرو در مورد این قرارداد نکاتی را به «ایران» گفت که نشان می دهد سرمایه گذار ترکیه ای نه تنها در ایران بلکه در ترکیه و کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا خوشنام است و این قرارداد دستاورد بسیار بزرگی برای کشور از بابت برجام است. این قرارداد ایران و ترکیه، بزرگ ترین قرارداد سرمایه گذاری خارجی در ایران در 6 ماهه گذشته و از زمان آغاز رسمی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بین ایران و گروه 1+5 است. از طرفی نخستین قرارداد جذب سرمایه خارجی صنعت برق از زمان لغو تحریم ها نیز به شمار می رود.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان انتقاد سید حسن خمینی از تضعیف وحدت ملی با هجمه به امام (ره)، نوشت: سید حسن خمینی از بازنشر برخی «دروغ» ها در جامعه انتقاد کرد. به گزارش جماران، نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از محیطبانان کشور در حرم مطهر امام خمینی(ره)، با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: علی(ع) می فرمایند «اگر با شمشیرم بر بینی مؤمن بزنم که دشمن من شود، با من دشمنی نخواهد کرد و اگر تمام دنیا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد و این بدان جهت است که قضای الهی جاری شد و بر زبان پیامبر امی گذشت که فرمود: ای علی! مؤمن تو را دشمن نگیرد و منافق تو را دوست نخواهد داشت.»

انتقاد رئیس مجلس به استفاده از «عبارات نادرست» درباره روحانی، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: به اعتقاد فعالان سیاسی و اجتماعی استفاده از این ادبیات تند نه تنها زیبنده فضای سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی نیست که در صورت استمرار آسیب های آن چه بسا قابل جبران نباشد. بر همین اساس است که علاوه بر تأکید بر برخوردهای حقوقی و قضایی با توهین کنندگان، این اصرار هم وجود دارد که تریبون داران، نخبگان، بزرگان و چهره های ذی نفوذ در مجموعه های مختلف سیاسی، نیز نباید در برابر این فضا سکوت کنند. در ادامه انتقادها نسبت به این بی اخلاقی ها و بخصوص توهین ها به رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس هم روز گذشته و در پاسخ به تذکر نمایندگان، به کار بردن نسبت های نادرست علیه مسئولان و بخصوص رئیس جمهوری را نادرست خواند.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان ارائه خدمات «مسترکارت» در کشور امکان پذیر شد، نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آیین افتتاح طرح های هوشمند سازی پست و رونمایی از تمبر فاخر فردوسی، که روز شنبه 23 مرداد در تالار شهید قندی برگزار شد با تبریک ملی شدن شرکت پست به همکاران این شرکت در سراسر کشور، از تلاش جهت صدور پروانه برای دو اپراتور خصوصی پستی خبر داد و گفت با تصویب اساسنامه شرکت ملی پست در مجلس، فضای جدیدی برای رقابت سالم گشوده شد. محمود واعظی در بخش دیگری از صحبت های خود در این مراسم به توافق هایی که میان شرکت پست و یک کشور خارجی برای ارائه مسترکارت ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: پس از برجام در حوزه های مختلف از جمله پست، مخابرات، زیرساخت و سازمان فناوری فضایی برای همکاری های بین المللی ایجاد شده و اکنون بر این اساس اقدام هایی در زمینه ارائه مسترکارت های بین المللی خرید کالا صورت خواهد گرفت.

«چه نهادی سر«کودکان کار» راتراشید؟»، «علی حاتمی اسطرلابِ رنگ نوشته ها»، «گزارش اجرای موسیقی اسپانیایی/ تالار وحدت در تسخیر نوای «کولی ها»»، «لطفاً یک قلیان «بلومیس» با اینترنت پرسرعت» ،«تأملی بر «پدیده مرگ» در گفت وگو با شروین وکیلی/ معمای مرگ» و «گزارش «ایران» از رشد اقتصادی 4.4 درصدی سه ماهه اول 95/ بهار«رشد» صنعت با 8.8 درصد» دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست است.

روزنامه ایران در ویژه نامه المپیک عنوان «بوسه «گرم» مرادی به221 کیلو پولاد «سرد»» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: