کد خبر: ۷۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - 12 August 2016
شبکه خبری المیادین از انهدام یک انبار مهمات و دو خودرو نظامی ارتش عربستان در نجران و کشته شدن شماری از مزدوران سعودی وابسته به منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن خبر داد.
شبکه خبری المیادین از انهدام یک انبار مهمات و دو خودرو نظامی ارتش عربستان در نجران و کشته شدن شماری از مزدوران سعودی وابسته به منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن خبر داد.
 
به گزارش ایرنا، المیادین روز پنجشنبه اعلام کرد: دو دستگاه خودری نظامی و یک انبار مهمات نیروهای سعودی در پایگاه «المخروق» در «نجران» عربستان منهدم شد.
 
این شبکه خبری همچنین به نقل از وزارت دفاع یمن افزود: شماری از نیروهای منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن نیز به همراه تروریست هایی از القاعده در جریان درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، در تعز (جنوب یمن) کشته شدند.
 
حملات موشکی یمن به مواضع مزدوران سعودی در الجوف 
 
ارتش و نیروهای مردمی یمن چند فروند موشک به مواضع مزدوران سعودی در منطقه «الخنجر» و تپه «الحمرا» و منطقه «الخلیفین» شهر «خب و الشعف» در استان «الجوف» شلیک کردند.
جزئیات بیشتری درباره این حمله گزارش نشده است.
 
مقام های یمنی عملیات اخیر را واکنشی به ادامه نقض آتش بس و تجاوز گسترده ائتلاف عربی تجاوز به یمن به سرگردگی عربستان، می دانند.
 
در حالی که مذاکرات صلح یمن در کویت پس از گفت وگو میان طرف های درگیر ناکام ماند، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بار دیگر حملات بی سابقه ای را به استان های مختلف یمن از جمله صنعا از سر گرفت.
 
گفت وگوها میان ریاض و صنعا تاکنون نتیجه ای به همراه نداشته است اما «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد تعلیق را بن بست مذاکرات ندانست و تأکید کرد که برای ادامه نشست ها با طرفین مشورت خواهد کرد.
 
عربستان همراه با برخی کشورهای عربی از ششم فرودین سال 1394 حمله نظامی همه جانبه ای به یمن برای به قدرت بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی آغاز کرد.

این حمله نظامی نتیجه ای جز کشتار حدود هفت هزار نفر و آواره شدن میلیون ها یمنی و همچنین تخریب بیشتر زیرساخت های یمن در پی نداشته است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: