کد خبر: ۷۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
روزنامه ایران در شماره چهارشنبه 20 مرداد در تشریح تیتر نخست با اشاره به تماس تلفنی نخست وزیر بریتانیا با حسن روحانی مبنی بر روند رو به رشد روابط تهران- لندن در همه عرصه ها از قول وی، نوشت: ما باید به تعهدات خود در اجرای دقیق و سریع مفاد برجام پایبند باشیم و بریتانیا نیز در این عرصه فعال است.
روزنامه ایران در شماره چهارشنبه 20 مرداد در تشریح تیتر نخست با اشاره به تماس تلفنی نخست وزیر بریتانیا با حسن روحانی مبنی بر روند رو به رشد روابط تهران- لندن در همه عرصه ها از قول وی، نوشت: ما باید به تعهدات خود در اجرای دقیق و سریع مفاد برجام پایبند باشیم و بریتانیا نیز در این عرصه فعال است.

این روزنامه با بررسی عنوان هراس امنیتی های جمهوریخواه از کابوس «ترامپ»، آورد: 50 نفر از چهره های برجسته امنیتی امریکا، هشدار داده اند که اگر ترامپ پیروز شود، کاخ سفید میزبان «بی مسئولیت ترین و بی ملاحظه ترین» رئیس جمهوری تاریخ امریکا خواهد شد. 

گروهی 50 نفره از مقامات برجسته سابق امنیت ملی امریکا که همگی برای رؤسای جمهوری جمهوریخواه از ریچارد نیکسون گرفته تا جورج دبلیو بوش خدمت کرده اند، با امضای طوماری بر بی کفایتی دونالد ترامپ برای تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری امریکا تأکید کرده و هشدار داده اند که اگر ترامپ پیروز انتخابات 8 نوامبر شود، کاخ سفید میزبان «بی مسئولیت ترین و بی ملاحظه ترین» رئیس جمهوری تاریخ امریکا خواهد شد.

روزنامه ایران با انتشار عنوان رئیس مجلس: دولت در مهار تورم موفق عمل کرده است، نوشت: در شرایطی که پس از تشکیل دولت یازدهم، تورم حدود 40 درصد بود، اولویت اصلی نظام کنترل تورم شد. اکنون بعد از سه سال دولت موفق به کاهش تورم شده است. رئیس مجلس بر اهمیت و کارکرد مثبت وفاق داخلی در حل مشکلات اساسی کشور تأکید کرد و در تأیید این مهم حل و فصل پرونده هسته ای و کاهش تورم را مثال زد که در هر دو مورد از آنجا که یک اجماعی در بین مسئولان نظام وجود داشته، به نتیجه رسیده است. علی لاریجانی که در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور سخن می گفت، به مسئولان این حوزه هم توصیه کرد که اولویت های اساسی آموزش و پرورش را که اجماعی بر سر آنها وجود دارد تهیه و آنها را دنبال کنند.

وزارت اطلاعات، سنگر حساس و چشم بیدار نظام است، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بعدازظهر روز گذشته «سه شنبه» در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خواندند و تأکید کردند: وزارت اطلاعات، پوسته سخت نظام است و به هیچ وجه نباید آسیب پذیر شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر از زحمات مؤمنانه و شبانه روزی بخش های مختلف وزارت اطلاعات، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را در گرو حفظ ایمان دانستند و افزودند: ناکامی استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی با وجود انبوه توطئه ها و شگردهای گوناگونی که از روز اول علیه انقلاب به کار گرفتند، جز با پشتوانه «ایمان»، ممکن نبود.

روزنامه ایران با درج عنوان صنعت هسته ای تعطیل نشده است، آورد: رئیس سازمان انرژی اتمی ملاقات سران ایران و روسیه در باکو را فرصتی دانست که در صورت توافق طرفین برای کلنگ زنی دو نیروگاه اتمی در ایران، به یک پروژه 10 میلیارد دلاری و استمرار صنعت هسته ای ایران می انجامد. صالحی در واکنش به اظهار نظر برخی مسئولان دولت سابق که مدعی شده بودند با برجام بسیاری از برنامه های هسته ای کشور متوقف شده است، گفت: «نمی دانم به چه زبانی باید بگوییم که فعالیت های هسته ای ادامه دارد. با همه تجربیاتی که در عرصه هسته ای به لحاظ علمی، فنی و مدیریتی دارم، می گویم که صنعت هسته ای تعطیل نشده است و کار ادامه دارد.

«رکورد تولید گندم شکسته شد»، ««وب» 25 ساله شد»، «اعلام نتایج اولیه کنکور 95 »، «بخشنامه دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی»، «قصه وغصه «اقتدارگرایی پزشکی»/ گفت و گو با دکتر حسن محدثی» و «زیباترین چهره با زخم های تلخ جنگ / گفت و گو با خانواده شهید رجب محمدزاده» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

همچنین روزنامه ایران ویژه نامه ای را با عنوان «المپیک در کف خیابان» برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: