کد خبر: ۷۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: روزنامه‌ها برای ورزش صفحات مشخص دارند اما برای کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی این استان صفحه ویژه‌ای ندارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: روزنامه‌ها برای ورزش صفحات مشخص دارند اما برای کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی این استان صفحه ویژه‌ای ندارند.

محمدمهدی قاسمی امروز در گفت‌وگو با فارس در شیراز اظهار داشت: قلم ضروری‌ترین عنصر فرهنگ و تمدن است و با توسعه علم و دانش می‌توان مشکلات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند جامعه را به سمت بالندگی، رشد و امید رهنمون کنند افزود: با ترویج روش‌های علمی از راه‌های گوناگونی مانند اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها می‌توانیم میزان بهره‌وری کشاورزی را افزون‌تر کنیم.

وی کشاورزی را یکی از پرچالش‌ترین بخش‌های اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: موجودیت کشاورزی با آب شکل می‌گیرد اما در کشور ما به دلیل خشک‌سالی‌ها و بهره‌برداری بی‌رویه شاهد کم‌آبی در این بخش مهم هستیم.

این مسؤول تصریح کرد: چالش آب فقط برای ایران نیست و بسیاری از کشورها در چنین اقلیمی قرار گرفته‌اند اما با مدیریت منابع آبی توانستند بر مشکلات کم‌آبی غلبه کنند.

وی با تأکید بر این نکته که بهره‌وری مناسب از آب از طرح‌های راهبردی و جزء استراتژی کشاورزی فارس است، گفت: می‌توانیم با مصرف آب کمتر، نیاز غذایی جامعه را تأمین کنیم.

قاسمی با اشاره به برنامه جهاد کشاورزی فارس برای توسعه گلخانه‌ها تصریح کرد: کاشت گلخانه‌ای ازنظر صرفه‌جویی در راندمان آب و افزایش و کنترل تولید روشی اقتصادی به‌شمار می‌رود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود: ما هنوز فرصت اشتغال و سودآوری بسیاری به‌ وسیله ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی داریم.

این مسؤول یادآور شد: باوجوداینکه فارس ازنظر محصولات باغبانی در رده‌های نخست کشور است، بیش از دو کارخانه کنستانتره در فارس وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ما باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی مانند ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را به سرمایه‌گذاران بشناسانیم.

رئیس جهاد کشاورزی فارس همچنین گفت: با کشت گیاهان دارویی می‌توانیم مصرف آب را کاهش و اقتصاد کشاورزی را بهبود بخشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: