کد خبر: ۷۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اهدافی که در برنامه های حوزه سلامت تعریف کردیم، نوعاً اهداف خیلی خوب و ایده آلی بودند ولی در طراحی برنامه دچار بلند پروازی شدیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اهدافی که در برنامه های حوزه سلامت تعریف کردیم، نوعاً اهداف خیلی خوب و ایده آلی بودند ولی در طراحی برنامه دچار بلند پروازی شدیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیامک مره صدق افزود: اشکالی که این موضوع ایجاد می کند این است که کم کم عدم تعهد ما را نسبت به اجرای کامل برنامه بی حس و کرخت خواهد کرد و میزان حساسیت ما را نسبت به اجرای برنامه پایین خواهد آورد. تاکید ما در برنامه ششم بر این است که همه اهداف به صورت کامل محقق شود.

وی با تصریح بر اینکه در تمام برنامه های پنج ساله دچار مشکلاتی در حوزه سلامت بوده ایم که تمام تلاش و تمرکزمان در برنامه ششم باید رفع این مشکلات باشد، گفت: اهدافی که در برنامه ها تعریف کردیم، نوعاً اهداف خیلی خوب و ایده آلی بودند ولی در طراحی برنامه دچار بلند پروازی شدیم به شکلی که میزان رسیدگی به اهداف مان در برنامه ها، هیچ وقت به ۱۰۰ درصد نزدیک نیز نشده است.

مره صدق افزود: اشکالی که این موضوع ایجاد می کند این است که کم کم عدم تعهد ما را نسبت به اجرای کامل برنامه بی حس و کرخت خواهد کرد و میزان حساسیت ما را نسبت به اجرای برنامه پایین خواهد آورد. تاکید ما در برنامه ششم بر این است که همه اهداف به صورت کامل محقق شود. به عنوان مثال اجرای کامل پرونده سلامت الکترونیک در عرض پنج سال، فکر نمی کنم امکان پذیر باشد. در خیلی از کشورهای دیگر نیز که این طرح اجرا شده، ده ها سال زمان برده است با این تفاوت که آنها زیرساخت های لازم از نظر فضای دیجیتال را فراهم داشتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امکان دسترسی به سیستم های دیجیتال در تمام مراکز درمانی کشورهای دیگر فراهم بوده است، ابراز داشت: نقش بخش دولتی و خصوصی تعریف و مجزا بوده است. با اجرای این طرح سعی می کنیم یک سیستم بهداشتی و درمانی علمی تعریف شده داشته باشیم. البته تا زمانی که این سیستم علمی چارچوب های خودش را به صورت کامل اجرایی نکند، طرح تحول سلامت کامل نخواهد بود و اجرای پرونده سلامت الکترونیک نیز امکان پذیر نخواهد بود.
برچسب ها: سلامت ، مجلس ، درمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: