کد خبر: ۷۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
آمار بانک مرکزی از خرده فروشی 11 گروه مواد خوراکی در هفته منتهی به پانزدهم مرداد در تهران نشان می دهد که قیمت شکر در این دوره افزایش 9 درصدی یافت .
 آمار بانک مرکزی از خرده فروشی 11 گروه مواد خوراکی در هفته منتهی به پانزدهم مرداد در تهران نشان می دهد که قیمت شکر در این دوره افزایش 9 درصدی یافت .

به گزارش ایرنا در روز سه شنبه ، براساس جداول آماری بانک مرکزی قیمت 6 گروه کالایی از جمله قند و شکر نسبت به هفته پیش از آن افزایش، سه گروه کالایی دیگر کاهش و دو گروه نیز ثابت مانده است.
برابر این بررسی، میانگین قیمت خرده فروشی برخی اقلام خوراکی در تهران، نرخ گروه برنج و گوشت قرمز ثابت ماند.

برپایه این آمار، در مدت یاد شده نسبت به هفته قبل از آن قیمت گروه لبنیات 0.1 درصد، تخم مرغ 5.1 درصد، سبزی های تازه 1.6 درصد، قند و شکر 14.2 درصد، چای 0.2 درصد و روغن نباتی 0.1 درصد افزایش و حبوب 1.1 درصد، میوه های تازه 2.1 درصد و گوشت مرغ 2.1 درصد کاهش داشته است.

** لبنیات و تخم مرغ
دوره مورد بررسی این گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر غیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل یک درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 5.1 درصد افزایش داشت و شانه ای 90 هزار تا 107 هزار ریال فروخته شد.

** برنج و حبوب
بانک مرکزی افزوده است :در دوره این گزارش، در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 0.4 درصد کاهش، اما بهای برنج داخله درجه دو 0.2 درصد افزایش یافت. قیمت برنج داخله درجه یک ثابت بود. در گروه حبوب بهای لوبیای سفید معادل 0.8 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 1.9 درصد کاهش داشت.

** میوه ها و سبزی های تازه
براساس این گزارش، در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.
میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه داشتند و در گروه میوه های تازه بهای گلابی به میزان 7.4 درصد افزایش یافت، اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.4 درصد تا 4.5 درصد کاهش نشان می دهد.
علاوه براین در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی بدون تغییر بود، قیمت لوبیا سبز برابر با 6.7 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین یک درصد تا 10 درصد افزایش داشت.

** گوشت قرمز و مرغ
قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله در هفته مورد بررسی ثابت بود و بهای گوشت مرغ به میزان 2.1 درصد کاهش یافت.

** قند، شکر، چای و روغن نباتی
نرخ قند در دوره این گزارش،به میزان 18.5 درصد، شکر 9 درصد، چای خارجی 0.2 درصد و روغن نباتی مایع 0.1 درصد افزایش داشت. بهای روغن نباتی جامد بدون تغییر بود.

**تغییرات سالانه
براساس اعلام بانک مرکزی در یکساله منتهی به پانزدهم مرداد ماه، گروه لبنیات 3.6 درصد، تخم مرغ 23.2 درصد، برنج 44.8 درصد، حبوب 27.5 درصد، میوه های تازه 10.4 درصد، گوشت قرمز 0.4 درصد، گوشت مرغ 36.1 درصد، قند و شکر 36.1 درصد و چای 14.9 درصد افزایش قیمت داشته و قیمت گروه سبزی های تازه 6.6 درصد و و روغن نباتی 1.1 درصد کاهش را ثبت کرد.
به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به تازگی اعلام کرد: نرخ تورم سالیانه از 10.2 درصد در اردیبهشت ماه به 9.5 درصد در پایان خردادماه کاهش یافت و از آن به عنوان دستاوردی بزرگ برای دولت یازدهم و کشور یاد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: