کد خبر: ۷۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 09 August 2016
سال هاست که مشکل عدم وجود مدیران با کفایت در ایران مطرح هست به گونه ای تکراری که با روی کار آمدن هر دولتی مدیرانی مشخص سر کار می آیند و یکی از مشکلات عمده مملکت را نداشتن مدیران لایق مطرح می کنند.
 پایگاه خبری الف در یادداشتی نوشت: سال هاست که مشکل عدم وجود مدیران با کفایت در ایران مطرح هست به گونه ای تکراری که با روی کار آمدن هر دولتی مدیرانی مشخص سر کار می آیند و یکی از مشکلات عمده مملکت را نداشتن مدیران لایق مطرح می کنند.

در ادامه این یادداشت به قلم محمد امام زاده می خوانیم: جالب است که این مساله تکراری هست و مدیرانی مشخص می آیند و می روند و باز می آیند و در هر دوره همین ها را به زبان می آورند! و به ندرت مدیری مانند علی طیب نیا روی کار آمده است که جوان باشد و دارای سابقه درخشان در حوزه فعالیت خودش. این مساله در حالی صورت می گیرد که جوانان نخبه این مرز و بوم به دلیل همین علاقه وافر به پدیده سالمند مدیری و عدم وجود فرصت های شغلی مناسب برایشان مجبور به ترک وطن می شوند.

شاید سوال عمده در این زمینه این باشد که آیا واقعا ایرانی نداریم که توانمند تر از آقایان سالمند باشد؟ و یا منش در دولت ها بر بکارگیری نیروهای با سابقه و عدم بکارگیری نیروهای جوان، فعال، خوشفکر و متعهد است؟ اگر منش بر برتری تجربه هست سوال بزرگی که مطرح می شود اینست که آیا بکارگیری آقایان در بخش های صنعتی آموزشی و ... نتیجه مثبتی به جا گذاشته است؟ و یا حتی با وجود این نتیجه مثبت آیا در سن بازنشستگی بهتر نیست از این آقایان به عنوان مشاور استفاده شود تا مدیر در بالاترین سطح های تصمیم گیری کشور؟

بزرگترین نتیجه ای که تاکنون از این نصب های تکراری عاید کشور شده است وضع کنونی مملکت با این میزان بیکاری هست. چنانچه حتی ذره ای منش بر برپایی اقتصاد مقاومتی باشد باید در اولین گام مدیرانی نصب شوند که توانایی و شجاعت انجام این کار را داشته باشند، دغدغه آنها برقراری محیط کار پویا در کشور باشد و این پویایی قطع به یقین با وجود پدیده سالمند مدیری محقق نخواهد شد. مدیرانی جوان، متعهد، خوش سابقه با رزومه قوی در کار و تحصیل می توانند در کنار مشورت مدیران با تجربه کمک کنند به آبادی ایران. مسلما مسلما و مسلما تنها راه نجات کشور برقراری اقتصاد مقاومتی هست الگویی که چین فقیر را تبدیل به چین ثروتمند و قوی نمود.

پیشنهادی که برای این امر هست یافتن راهی برای شناختن جوانان توانا و متعهد با رزومه کاری قوی هست. شاید بتوان گفت یکی از بهترین راهکارها انتخاب از بین اعضای بنیاد نخبگان هست. می توان فراخوان ملی انجام داد در بخش های گوناگون به کمک وبسایت خاصی با در نظرگرفتن استانداردهای مشخص که همه نتوانند ثبت نام کنند. می توان حتی ساز و کاری مشابه کاندیداتوری نمایندگان مجلس با تمرکز به تخصص و تعهد برای انتخاب آن ها در بخش های مختلف صورت گیرد. 

این فراخوان حتی بهتر است از طریق بنیاد نخبگان صورت گیرد. یقینا این سازمان نوپا چنانچه در مسیر درست حرکت کند میتواند باعث بهبود اوضاع مملکت شود و مدیرانی لایق در آینده این مملکت بر مسند مدیریت در بخش های مختلف قرار گیرند.
*منبع: پایگاه خبری الف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: