کد خبر: ۷۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 09 August 2016
تالار شیشه ای همچنان به رئیس جدید چراغ سبز نشان می دهد. چند روز بیشتر از ریاست شاپور محمدی در سازمان بورس اوراق بهادار نمی گذرد و رشد شاخص ها همچنان ادامه دارد. شاخص کل بورس در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه به ارتفاع 78 هزار واحد صعود کرد.
روزنامه روزان در شماره دوشنبه 18 مرداد با اشاره به رشد بورس، نوشت: تالار شیشه ای همچنان به رئیس جدید چراغ سبز نشان می دهد. چند روز بیشتر از ریاست شاپور محمدی در سازمان بورس اوراق بهادار نمی گذرد و رشد شاخص ها همچنان ادامه دارد. شاخص کل بورس در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه به ارتفاع 78 هزار واحد صعود کرد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان اعدام جاسوس آمریکایی، اختصاص داد و می نویسد: شهرام امیری اعدام شد. این خبر که برای اولین بار از بی بی سی منتشر شد روز گذشته از سوی سخنگوی قوه قضائیه تایید شد. شهرام امیری، کارشناس و محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سال 88 در عربستان ناپدید شد و بعد از آن چند کلیپ ویدئویی از او منتشر شد که در اولین پیام ویدئویی امیری مدعی شد از سوی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا ربوده شده است. بعد از انتشار این کلیپ ها او در تیرماه 89 با استقبال مقامات رسمی دولت احمدی نژاد وارد کشور شد. 

امیری که عنوان قهرمان هسته ای را از دولتمردان احمدی نژاد گرفته بود. محسنی اژه ای در صدمین نشست خبری اش با خبرنگاران در مورد اجرای حکم اعدام شهرام امیری گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید در ارتباط با آن توضیح دهم مجازات کردن شهرام امیری است. این فرد با توجه به دسترسی ای که به اسرار سری نظام داشته است با دشمن متخاصم و شیطان بزرگ آمریکا وصل بوده و اطلاعات به کلی سری و پنهانی کشور را در اختیار آنها قرار می داده است. وی ادامه داد: یکی از رودست هایی که آمریکایی ها از سیستم اطلاعاتی کشورمان خورده اند در مورد همین پرونده بود آنها تصور می کردند که ایران از ارتباطات این فرد خبر ندارد.

روزنامه روزان با اشاره به عنوان پیمان منطقه ای تهران-باکو- مسکو، آورد: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری عازم آذربایجان شد، ظهر دیروز- یکشنبه- به وقت محلی در صدر هیات بلندپایه ای با استقبال یعقوب اف معاون اول نخست وزیر، نماینده ولی فقیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان وارد فرودگاه حیدر علی اف باکو شد. همچنین در ساعت 11 ظهر به وقت تهران رئیس جمهور کشورمان مورد استقابل الهام علی اف همتای روس خود قرار گرفت. همچنین پس از دیدار هیات های عالی رتبه دو طرف نیز، ایران و جمهوری آذربایجان شش سند و یادداشت تفاهم همکاری در راستای تعمیق و تقویت روزافزون روابط و همکاری های دوجانبه امضاء کردند. اولین یادداشت تفاهم همکاری در زمینه استاندارد به امضاء رسید. همچنین یادداشت تفاهم همکاری میان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به امضای روسای بانک های مرکزی دو کشور رسید. 

از اشکهای احمدی تا شانس مجدد مهسا جاور؛ عنوان دیگر این روزنامه محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: ششم شدن الهه احمدی، حضور مهسا جاور در مرحله شانس مجدد و حذف برادران عالمیان از مهم ترین اتفاقات روز اول المپیک بود. اولین روز از مسابقات تیراندازی با حضور الهه احمدی و نجمه خدمتی دو نماینده ایران در ماده تفنگ بادی 10 متر پیگیری شد، مسابقه ای که برای همه مهم و حساس بود. حساسیت این بازی به حدی بود که توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد را به این سالن کشاند. الهه احمدی، تیرانداز شایسته ایران در دومین حضور خود در این رقابت ها با ایستادن در رده چهارم دور مقدماتی، جواز حضور در مرحله فینال را کسب کرد. نجمه خدمتی 20 ساله در این دور تیرهای خود را در زمانی زودتر از رقبا به هدف زد و نتوانست به مرحله فینال راه یابد. خدمتی در روزهای آینده در ماده دیگری از تفنگ مسابقه دارد، اما الهه احمدی در فینال با وجود شایستگی هایش تنها با امتیاز اندکی عنوان ششم دوره قبل خود را در المپیک تکرار کرد و در حالی که از مصائب و مشکلاتش و ندیدن فرزندش در چند ماه اخیر می گفت، با چشمانی اشکبار رقابت های المپیک 2016 برزیل را ترک کرد. در این ماده که اولین مسابقه المپیک برای توزیع مدال بود، تیرانداز آمریکایی نخستین مدال رقابت ها و اولین مدال طلای کشور خود را کسب کرد.

روزنامه روزان با انتخاب عنوان برجام موضع امنیتی- دفاعی ایران را تقویت کرد، نوشت: روابط امنیتی- دفاعی ایران و روسیه پس از برجام گسترش قابل ملاحظه ای یافته است. مسئله اس300 پس از 8 سال میان ایران و روسیه حل شد و حالا ایران مدرن ترین سلاح انفرادی روس ها (کلاشنیکوف 103) را خریداری کرده است. «روزان» در گفتگویی که با فریدون مجلسی دیپلمات اسبق انجام داده، تاثیر برجام در حوزه دفاعی را تحلیل کرده است. وی در پاسخ به پرسش با توجه به اینکه روسیه به نوعی در مقابل غرب در معادلات جهانی محسوب می شود، تاثیر برجام در رابطه ایران و روسیه چیست؟ گفت: باید گفت که روابط ما با روسیه نه تنها کم رنگ تر نشده، بلکه توسعه نیز یافته است. به هرحال روس ها به دنبال منافع خود هستند. ایران البته برای روسیه بسیار ارزشمند است ولی نه در حدی که غربی ها را از خود برنجاند و همین موضع را در مورد قطعنامه های سازمان ملل اتخاذ کرد. روسیه دیگر کمونیستی نیست که ایدئولوژی مانع کارش برای ارتباط با غرب شود. بنابراین برجام که رابطه ایران را به صورت نسبی با غرب بهبود ببخشیده، سرانجام دست روسیه را برای رابطه با ایران باز می گذارد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «سخنگوی هیات رئیسه مجلس: تعداد فراکسیون مستقلین به 120 عضو رسید»، «مصباحی مقدم: شروط اصولگرایان برای روحانی تازه نیست»، «روس ها به دنبال رو کردن دست هیلاری»، ««محمود پاک نیت» بازیگر سریال «پریا»: شخصیت های قصه، نماینده افرادی از جامعه هستند» و «انتقاد مدیر سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر از نحوه برخورد شهرداری با معتادان: طرح ساماندهی معتادان از پایه خراب است» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «برای خبرنگارانِ شریفِ سرزمینم» به قلم بابک خوشجان و «دیده بان های بیدار دیده نشده» نوشته علیرضا فرساد را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: