کد خبر: ۷۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 08 August 2016
مقررات فعالیت هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در مناطق نظامی و غیرنظامی جهان منتشر شد.

مقررات فعالیت هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در مناطق نظامی و غیرنظامی جهان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این اقدام در پی فشارهایی صورت گرفت که سازمان حقوق بشری آمریکا (ACLO) به دولت این کشور آورده بود. این سازمان حقوق بشری اقدام دولت آمریکا را گامی در جهت مثبت ارزیابی کرده است.

در راهنمای‌ ۱۸ صفحه‌ای دولت آمریکا درباره این پروازها از جمله در باره شرایط ویژه صدور مجوز برای حملات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در مناطقی چون پاکستان، لیبی، سومالی و یمن که ایالات متحده در آنها در جنگی مشخص درگیر نیست، توضیح داده شده است.

در این راهنما آمده است: ماموریت‌های هواپیماهای بی‌سرنشین و از جمله ماموریت‌ها علیه اهداف‌ گروه‌های تروریستی باید دقیق و منطقی انجام شوند.

بر مبنای اصول اعلام شده، مجوز هر حمله‌ هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در خارج از مناطق جنگی باید مستقیما از طرف ریاست‌جمهوری آمریکا صادر شود و جزئیات پرواز نیز باید پیش از ارسال برای شورای امنیت ملی و گرفتن مجوز از نظر حقوقی بررسی شده باشند.

در هر نوع پرواز به جز در شرایط استثنایی، پیش از هر پرواز باید تایید شود که هیچ فرد غیرنظامی‌ در پی پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا آسیب نخواهد دید.

به گزارش دویچه وله، یکی دیگر از موازین پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا حفظ حریم ملی کشورهاست. با این حال، در چنین شرایطی مشخص نیست که تا چه اندازه‌ پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در کشوری چون پاکستان با اجازه مقامات این کشور صورت می‌گیرد.

دولت آمریکا برای نخستین بار شمار قربانیان حملات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در کشورهای مختلف جهان را اعلام کرد. مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۷۳ نفر در پی این حملات کشته شده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: