کد خبر: ۷۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - 05 August 2016
در شرایطی که تهدیدهای داخلی به شدت بر درآمد خالص حق بیمه در دهه های نه چندان دور تاثیر داشته است،‌ اکنون این نگرانی به وجود آمده است که با کاهش قیمت نفت، بخش خصوصی و دولتی با کاهش رشد قابل توجهی روبه رو شوند.
در شرایطی که تهدیدهای داخلی به شدت بر درآمد خالص حق بیمه در دهه های نه چندان دور تاثیر داشته است،‌ اکنون این نگرانی به وجود آمده است که با کاهش قیمت نفت، بخش خصوصی و دولتی با کاهش رشد قابل توجهی روبه رو شوند.

به گزارش  ایشا اینشورنس ریویو، "ای ام بست" یکی از معتبرترین شرکت های رده بندی جهان با انتشار گزارشی تشریح کرد که چگونه بهای جهانی نفت بر سرنوشت شرکت های بیمه در مناطق نفت خیز تاثیر منفی می گذارد.

طبق این گزارش کشورهای نوظهور دارای منابع غنی نفتی، باید خود را برای کاهش بیشتر سطح رشد آماده کنند؛ امری که در گذشته نیز تجربه شده است.

در این گزارش که با عنوان "درک واقعیت های بیمه گران فعال در بازار نوظهور نفت خیز" منتشر شده، آمده است: در شرایطی که تهدیدهای داخلی به شدت بر درآمد خالص حق بیمه در دهه های نه چندان دور تاثیر داشته است،‌ اکنون این نگرانی به وجود آمده است که با کاهش قیمت نفت، بخش خصوصی و دولتی با کاهش رشد قابل توجهی روبه رو شوند.

 به گزارش  صنعت بیمه،در اوایل سال 2014 میلادی نفت خام با قیمت بالای 100 دلار برای هر بشکه معامله می شد و تحت هیچ شرایطی تصور نمی شد که با گذشت دو سال این فرآورده مهم جهانی از نظر ارزش ریالی، بهای آن به یک چهارم برسد. اکنون قیمت هر بشکه نفت خام به پایین قیمت از سال 2003 میلادی رسیده است.

بر اساس این گزارش، خلاف تجدید حیات بازار نفت در ماه های گذشته، همچنان بهای نفت در بازارهای جهانی از سوی عوامل مختلف تحت فشار است و این مسئله منجر به تضعیف اقتصاد جهان نیز شده است؛ به وی‍ژه در بازارهای نوظهور نفتی.

ای ام بست بر این باور است که شرکت های بیمه فعال در این بازارها با کاهش نرخ های داخلی خود مواجه خواهند شد که از جمله آن می توان به روسیه و نیجریه اشاره کرد. این دو کشور در حال تجربه نخستین اثرات مخرب این پدیده در عملیات های بنیادی خود هستند. هر چند که چشم انداز بازار بیمه روسیه بیش از هر بازار دیگری تیره و تار است.

"دنیس ایموخنده" تحلیگر اقتصادی و یکی از نویسندگان این گزارش در این باره می گوید، بازارها در اقتصادهای متنوع در برابر اثرات منفی قیمت نفت مقاوم تر هستند؛ این در حالی است که شرکت های بیمه در چنین بازارهای با شرایط دشوارتری مواجه خواهند بود چرا که از میزان سرمایه گذاری های خارجی به شدت کاسته می شود.

طبق این گزارش، برخی از بازارهای نوظهور نفتی اما در شرایط بهتری قرار دارند که از جمله آن می توان به کویت، قطر و امارات متحده عربی اشاره کرد که قیمت پایین نفت تاثیر چندانی بر آنان ندارد.
در این کشورها به دلیل اتخاذ سیاست های مختلف، شرکت های بیمه راحت تر می تواند پیامدهای کاهش قیمت نفت را تحمل کنند و ابزارهای مختلفی برای منطبق شدن با شرایط دارند.

این گزارش می افزاید: دلیل اصلی آشفتگی در چنین بازارهای، توقف ناگهانی پروژه های عملیاتی است و بیمه گران باید در صورت لزوم در استراتژی های خود تجدیدنظر کنند.
برچسب ها: بیمه گران فعال
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: