کد خبر: ۷۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد. 1+5 سنگ اندازی هایی را در مسیر اجرای برجام دارد و آمریکا در اجرای برجام به تعهدات خود، دقیق پایبند نبود. اگر طرف مقابل به ظاهر و روح برجام عمل می کرد، ما شرایط بهتر از این داشتیم.
 روزنامه رسالت در شماره پنجشنبه 14 مرداد در تیتر یک به سخنان حسن روحانی در گفت و گوی زنده تلویزیونی پرداخت و از قول وی نوشت: آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد. 1+5 سنگ اندازی هایی را در مسیر اجرای برجام دارد و آمریکا در اجرای برجام به تعهدات خود، دقیق پایبند نبود. اگر طرف مقابل به ظاهر و روح برجام عمل می کرد، ما شرایط بهتر از این داشتیم.

این روزنامه با انتشار عنوان استعفاء یا اقتدار، می نویسد: در حالی که منابع آگاه در سازمان ملل متحد تصریح کرده بودند که عربستان مدارک و مستندات لازم را برای عدم قرار گرفتن در لیست سیاه ناقضین حقوق بشر ارائه نکرده است، دبیر کل رو سیاه سازمان ملل که به قول خود تحت تاثیر فشارهای بیرونی قرار دارد حاضر نشد نام ریاض را در لیست سیاه قرار دهد. این در حالی است که از فروردین ماه سال گذشته هزاران کودک و زن بی گناه در یمن به شهادت رسیده اند. به راستی دبیر کل سازمان ملل متحد چه می کند و به کدام سو می رود؟ بان کی مون هم اکنون دو راه بیشتر پیش رو ندارد: او باید به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد که مسئولیتی انسانی و بین المللی بر عهده دارد فورا نام عربستان را در لیست سیاه سازمان ملل قرار دهد یا اینکه به عنوان فردی ناتوان از سمت خود استعفا دهد.

روزنامه رسالت با اشاره به عنوان آمریکا تحریم ها را برنداشته به جایش صورت حساب می فرستد، آورد: یک کارشناس روابط بین الملل گفت: دولت آمریکا تحریم ها را برنداشته و به جای آن صورت حساب های جدید برای ایران می فرستد؛ این مسئله و اقدامات دیگر آمریکا نشان می دهد که روح برجام به کلی نابود شده است. پیروز مجتهدزاده درباره وضعیت اجرای برجام توسط طرفین توافق، با تأکید بر اینکه دولت ایالات متحده آمریکا تا این لحظه روح قرارداد و تفاهم برجام را به کلی از بین برده است، ادامه داد: منظور من از روح قرارداد یک جنبه اش این است که وزیر خارجه ما در یک مقطعی گفت: «من با وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا یا با آمریکایی ها به تفاهم گسترده رسیدم.»، این تفاهم گسترده یعنی چه؟ یعنی تفاهم فراتر از آنچه روی کاغذ امضا کرده ایم، در حالی که می بینیم در محدوده همان کاغذی که امضا شده است، ما وظایف خودمان را انجام دادیم و از آن طرف هیچ یک از وظایف را نمی خواهند انجام بدهند.

دولت تا از مائده خیالی برجام دل نکند نمی تواند موفق شود؛ عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: رئیس سابق رسانه ملی گفت: تازمانی که دولت یازدهم از کمک آمریکایی ها و مائده خیالی برجام دل نبریده است نمی تواند کنشگر خوب و موفقی در مدیریت «داشته ها» و استفاده بهینه از توانمندی های بی انتهای داخلی باشد.به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، عزت الله ضرغامی عنوان کرد: سخنان سه شنبه شب رئیس جمهور حاکی از بدقولی های مکرر آمریکا و بدعهدی آنان بود.این خیلی مهم است و نشان از بیان صادقانه یک تجربه ارزشمند و البته پرهزینه در سطح راهبردی است .

سوال مجری هم که آیا به اندازه فعالیت های دیپلماسی در موضوع برجام، در عرصه اقتصاد درون زا و توجه به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی وقت و انرژی مصرف شده یا نه، پاسخ درخوری پیدا نکرد. به نظر می رسد مادامی که دولت محترم یازدهم از کمک آمریکایی ها و مائده خیالی برجام دل نبریده است، نمی تواند کنشگر خوب و موفقی در مدیریت داشته ها و استفاده بهینه از توانمندی های بی انتهای داخلی باشد. ضمن اینکه برکت الهی نیز شامل این دومی است.

روزنامه رسالت همچنین در صفحه نخست عنوان های «فولادگر: برای سرمایه گذاری خارجی باید راهبرد داشته باشیم»، «آیت الله آملی لاریجانی: غربی ها حق تقنین حقوق بشررا ازکجا آورده اند»، «دام روی دست تولیدکننده مانده است» و «سردار مقیمی: بزرگ ترین بدهکار بانکی کشور دستگیر شد» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: