کد خبر: ۷۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
رئیس جمهوری با تاکید بر این که لازمه مبارزه با فساد شفافیت، دسترسی مردم به اطلاعات و غیرجناحی بودن است، گفت: مسأله را حزبی و جناحی نکنیم. همه باید با فساد، قاچاق، سوء استفاده و رانت و از جمله رانت اطلاعاتی، بانکی و تسهیلاتی مبارزه کنیم.
روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 14 مرداد در تشریح تیتر یک، با اشاره به گفت وگوی تلویزیونی حجت الاسلام حسن روحانی با مردم نوشت: رئیس جمهوری با تاکید بر این که لازمه مبارزه با فساد شفافیت، دسترسی مردم به اطلاعات و غیرجناحی بودن است، گفت: مسأله را حزبی و جناحی نکنیم. همه باید با فساد، قاچاق، سوء استفاده و رانت و از جمله رانت اطلاعاتی، بانکی و تسهیلاتی مبارزه کنیم.

این روزنامه با اشاره به عنوان رونمایی از خاطرات و تقدیر از حجج اسلام محمدجوادحجتی کرمانی و عبدالکریم بی آزار شیرازی، آورد: مراسم رونمایی از دو کتاب «حکومتی براساس اخلاق»، خاطرات حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی و «عشق و تلاش»، خاطرات حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حجتی کرمانی از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با حضور فرهیختگان و دانشوران در مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما، بجنوردی، رئیس مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی نخستین سخنران این مراسم بود که به مناسبت رونمایی از این دو اثر ارزشمند به ایراد سخن پرداخت و گفت: امیدوارم این مراسم سرمشقی باشد برای کسانی که برای غنای فرهنگ این کشور تلاش می کنند. همچنین این مراسم برای تجلیل از نویسندگان مقاله «امام خمینی(ره)» نیز که توسط سه نفر تألیف شده و مقاله ای بی نظیر و پژوهشی است برگزار شده است. تصمیم داریم این مقاله را به صورت یک کتاب پژوهشی مستقل منتشر کنیم. وی گفت: حدود پنجاه سال با جناب حجتی کرمانی دوستی دارم و همچنین کتاب جناب آقای بی آزار شیرازی بسیار آموزنده است.

اهدای جایزه حقوق بشر اسلامی به آیت الله «شیخ عیسی قاسم»، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: دیروز مراسم اعطای سومین جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور مسئولان عالی دستگاه قضا و آیت الله صادق آملی لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم، سومین جایزه حقوق بشر اسلامی به برندگانی از خارج از کشور، با توجه به نقش آنان در «دفاع از حقوق مسلمانان» و «مبارزه با اسلام هراسی» و «تبیین اصول حقوق بشر اسلامی» اعطا شد.

 در این مراسم کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی در سال 95 با بررسی 15 کاندیدا از کشورهای مختلف با اجماع تصمیم گرفت سومین جایزه حقوق بشری را به صورت مشترک به آیت الله «شیخ عیسی قاسم» رئیس مجلس علمای شیعی بحرین به دلیل «نقش مؤثر در دفاع مسالمت آمیز از حقوق مسلمانان» و تلاش برای «پیشبرد اصول مردمسالاری دینی» و خانم «آرزو مرالی» دبیرکل تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن به دلیل «نقش مؤثر در دفاع از حقوق مسلمانان» و «مبارزه با اسلام هراسی» اعطا کند.‏ 

این روزنامه با انتخاب عنوان نشست سه جانبه روحانی، پوتین و علی اف؛ هفته آینده در باکو، می نویسد: روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان قرار است هفته آینده در باکو دیدار و گفتگو کنند. به گزارش مهر به نقل از ریانووستی، کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به منظور حضور در نشست سه جانبه با شرکت روسای جمهوری ایران و آذربایجان قرار است راهی باکو شود. محور نشست سه جانبه پوتین، روحانی و علی اف همکاری های سه جانبه، مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گزارش شده است. از سوی دیگر «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه درباره این نشست اظهار داشت: در تلاش هستیم گزارش وضع کنونی روابط تهران - مسکو، برنامه های تدوین شده برای توسعه و همچنین چشم انداز آتی را پیش از آغاز نشست باکو در اختیار «حسن روحانی» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری ایران و روسیه قرار دهیم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «102 نفر از عناصر گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد شناسایی شدند»، «ابلاغ شیوه نامه جدید اجرای ساختمان در کشور تا پایان مرداد»، «فرار مالیاتی به 300 هزار میلیارد ریال رسید» و «کمک آیت الله العظمی سیستانی به آوارگان اهل تسنن صلاح الدین عراق» پرداخت.
برچسب ها: فساد ، قاچاق ، رانت ، فرهنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: