کد خبر: ۷۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
روزنامه جوان در شماره چهارشنبه 13 مرداد با اشاره به عقب افتادن نامزد جنجالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری از رقیب دموکرات خود از قول ترامپ نوشت: خیلی مراقب باشیم در آرای مردم دستکاری نکنند

این روزنامه تیتر نخست خود را به عنوان روحانی: متأسفانه امریکا در آزمایش برجام به تعهدات خود دقیق پایبند نبود، آورد: رئیس جمهور دیشب در گفت وگوی تلویزیونی با مردم که به نظر می رسید باید دست کم در دو موضوع اصلی «نتایج برجام» و «حقوق های نجومی» سخن به میان آورده شود، ، با احتیاط بیشتری نسبت به گذشته درباره برجام سخن گفت و شاید اظهارات شفاف و صریح همکاران او در دولت و اعضای تیم مذاکره کننده که از نتایج برجام اظهار نارضایتی کرده اند، موجب شد تا رئیس جمهور به بخشی از اهمال کاری امریکا در اجرای برجام اشاره و اعتراف کند «امریکا آزمایش اجرای برجام را به خوبی انجام نداده و به تعهدات خود پایبند نبوده است.» 

روزنامه جوان با درج عنوان دهن کجی به مردم با تجلیل از نجومی بزرگ، نوشت: به گزارش تسنیم، نوبخت طی سخنانی با اشاره به سوابق شناخت خود از دوست حسینی، ایشان را فردی خوشنام در مدیریت اقتصادی کشور یاد و تأکید کرد: انتصاب دوست حسینی با تحسین نهادهای نظارتی مواجه شده است. وی ضمن قدردانی از زحمات هیئت عامل قبلی صندوق ابراز امیدواری کرد که از منابع موجود در صندوق چه منابع مالی و چه منابع انسانی به نیکی استفاده شود. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از سیدصفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره های نظام یاد کرد و افزود: گذشته از ارادت شخصی بنده به دکتر حسینی، سایر اعضای هیئت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.

نقش پلمب روی مافیای داخلی تولید لباس های غیر متعارف، دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: مانتوهای جلو باز و مانتوهایی با عباراتی به زبان انگلیسی و شلوارهای پاره، مد تازه ای است که مافیای تولید لباس های نامتعارف، امسال بر تن برخی جوانان نشانده است. روز گذشته در طرح جمع آوری لباس های نامتعارف این قبیل لباس ها از 400 واحد تولیدی و صنفی جمع آوری شد تا برخلاف ادعای برخی از مسئولان فرهنگی کشور مبنی بر وارداتی و قاچاق بودن البسه نامتعارف، اثبات شود بیش از 80 درصد تولید لباس های غیر متعارف در داخل کشور و زیر سر مافیای داخلی تولید لباس است. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان کشف دومین خانه فساد دیپلمات های خارجی در تهران، نوشت: دادستان تهران از کشف یک خانه فساد که اقدام به برگزاری مجالس مختلط و فساد برای برخی دیپلمات های خارجی می کرد، خبر داد. به گزارش میزان، عباس جعفری دولت آبادی در ششمین نشست دادستانی تهران در امر زندان ها به دو اتفاق طی هفته گذشته اشاره کرد که از آن جمله، مفتوح شدن پرونده ای در دادسرای جرائم اقتصادی با موضوع قاچاق گوشی تلفن همراه در تهران بود. وی با تأکید بر ارتباط این پرونده با مطالب مطرح شده در جلسه دادستانی تهران با اتحادیه های صنوف که طی هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه برخی از رؤسای اتحادیه ها نسبت به قاچاق کالا به ویژه قاچاق تلفن های همراه ابراز نگرانی کردند و در تحقیقات مشخص شده است متهم با هلوگرام های جعلی و بدون عبور از مبادی قانونی، نسبت به عرضه گوشی های موبایل وارداتی در تهران اقدام می کرده که در این پرونده یک متهم بازداشت شده است.

««ایرانیت» 60 ساله هم تعطیل شد» و «رونمایی پلیس از 113 دزد کم سن و سال» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود.

روزنامه جوان در ستون سرمقاله عنوان «امام(ره) و تجربه مشروطیت» به قلم عبدالله گنجی را منتشر کرد و نوشت: اگر چه مبنای فکری امام(ره) در تشکیل نظام دینی ریشه در قرآن و سنت دارد، اما در عینیت بخشی به حکومت در بستر زمان، تجربه های ناکام و کامیاب تاریخی نمی تواند مورد توجه قرار نگرفته باشد. تجربه مشروطیت به خاطر حضور سلبی و ایجابی پررنگ علمای تراز اول از یک سو و تولد مردم سالاری از سوی دیگر مورد توجه امام(ره) بوده است، اما آنچه قطعی است اینکه انقلاب مشروطه دستاوردی که کمک کننده به امام(ره) باشد، نداشت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: