کد خبر: ۷۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 31 July 2016
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش ۶۰ درصدی صادرات جزیره خارگ خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲۴۰ سوپرتانکر نفتکش در این جزیره اقدام به بارگیری کردند.
محمد مهدی بنچاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش نفت و گاز و پتروشیمی است و بخش عمده نفت کشور از طریق این استان در جزیره خارگ صادر می‌شود.

وی به تاثیر برجام در افزایش صادرات نفت ایران اشاره کرد و ادامه داد: پس از برجام شاهد تردد کشتی‌های بزرگ نفتی و سوپر تانکرها به خارگ هستیم که نتیجه آن افزایش میزان صادرات در جزیره بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: نفتکش‌های بزرگ و سوپرتانکرها از کشورهایی همچون فرانسه، اسپانیا، یونان، لهستان، هلند، ایتالیا و کره جنوبی وارد جزیره می‌شوند و پس از بارگیری به سمت مقصد می‌روند.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی میزان صادرات محصولات نفتی در جزیره خارگ، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵.۸ میلیون تن بارگیری و صادرات طی چهارماه نخست امسال از بندر خارگ صورت گرفته است.

بنچاری از پهلوگیری ۲۴۰ سوپرتانکر نفتکش طی مدت یادشده در جزیره خارگ خبر داد و افزود: در مجموع طی چهار ماه نخست امسال ۹۲۵ کشتی در این جزیره پهلوگیری کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های بندری در جزیره خارگ شاهد بهبود وضعیت تخلیه و بارگیری در این بندر هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: