کد خبر: ۷۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 24 July 2016
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که بورس رونق داشته باشد و سود بیشتری را نسبت به بانک‌ها به سرمایه ها دهد، می توان شاهد کوچ نقدینگی از بازار پول به سمت بازار سرمایه بود.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که بورس رونق داشته باشد و سود بیشتری را نسبت به بانک‌ها به سرمایه ها دهد، می توان شاهد کوچ نقدینگی از بازار پول به سمت بازار سرمایه بود.

محمد قصری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که یکی از دلایل رکود معاملات بورس از خردادماه امسال تاکنون انتشار گزارش های سه ماهه و عدم تاثیرپذیری آنها از کنترل تورم و شرایط پسابرجام است گفت: بر این اساس رفته رفته با پایان فصل مجامع، معامله گران از حالت احتیاط خارج می شوند و شاهد گردش نقدینگی در بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیرپذیری معاملات بورس از کاهش نرخ سود بانکی نیز اذعان داشت: در صورتی که بازار سهام از جذابیت های لازم برخوردار باشد و سود بیشتری نسبت به بانکها به نقدینگی و سرمایه ها دهد، می توان شاهد کوچ نقدینگی از بازار پول به سمت بازار سرمایه بود.

وی افزود: از سوی دیگر یکی از دلایل ادامه نیافتن رونق معاملات در بورس رکود حاکم بر اقتصاد کشور است که تاثیر خود را بر گزارشات منتشر شده شرکتها و نیز مجامع آنها گذاشته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بنگاهها و صنایع کشور با کمبود نقدینگی مواجه هستند و کاهش نرخ سود بانکی و در پی آن بهره تسهیلات هم تاکنون نتوانسته نقدینگی مورد نیاز شرکتها را فراهم کند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که مشکلات صنایع و شرکتها بویژه در زمینه تامین نقدینگی برطرف نشود نمی توان به رونق اقتصادی و گذر از رکود امید داشت و تا مادامی هم که اقتصاد رونق نیابد نمی توان به ادامه رشد و رونق در بازار سهام دل بست.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر باید به بازار سهام با دید بلندمدت نگاه کرد و برای تعمیق این فرهنگ نیز باید اطلاع رسانی مناسبی در بورس انجام شود تا رفته رفته هیجان جای خود را به تحلیل و بررسی گزارشان مالی در بورس دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: