استقبال از ساعتهای اپل در سه ماهه دوم سال 2016 کاهش چشمگیری یافته، اما این شرکت همچنان برتری خود را در این بازار حفظ کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی نت، بررسیهای موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد میزان عرضه ساعتهای اپل از 3.6 میلیون واحد در سه ماهه دوم سال 2015 به 1.6 میلیون واحد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. همچنین سهم اپل در این بازار هم از 72 به 47 درصد کاهش یافته که این نشانگر فعال شدن بازیگران متعدد در بازار یاد شده است.
در میان شرکت های مختلف سازنده ساعت های هوشمند اپل تنها شرکتی است که چنین نزولی را در عرضه سال به سال ساعت های خود تجربه کرده است.
سامسونگ اصلی ترین رقیب اپل در بازار عرضه ساعت های هوشمند است و توانسته میزان عرضه این ساعت ها را از 400 هزار واحد در سه ماهه دوم سال 2015 به 600 هزار واحد در سه ماهه دوم سال 2016 افزایش دهد. سهم سامسونگ از این بازار هم از 7 به 16 درصد افزایش یافته است. لنوو و ال جی با عرضه حدود 300 هزار ساعت در رتبه های سوم و چهارم و Garmin با تولید صدهزار ساعت در رتبه پنجم است.
ساعت های هوشمند علیرغم جنجال خبری که بر سر عرضه شان به راه افتاده چندان مورد توجه و استقبال قرار نگرفتند و برخی کارشناسان امیدوارند با افزایش امکانات و قابلیت های آنها در آینده شاهد افزایش توجه به این محصولات باشیم.