کد خبر: ۷۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 20 July 2016
دومین همایش روسای شعب و مسئولین دوایر شرق استان تهران با حضور معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد برگزار شد.
دومین همایش روسای شعب و مسئولین دوایر شرق استان تهران با حضور معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر اقتصاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران، سید مهدی حسینی – معاون فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک – در این همایش به برنامه سال جاری بانک اشاره کرد و گفت: بهینه سازی ترکیب منابع و مصارف، طراحی محصول بر اساس کاهش قیمت تمام شده پول، کاهش مطالبات معوق، و فروش اموال تملیکی از برنامه های اصلیِ بانک برای سال 95 می باشد.
حسینی با بیان اینکه بخش IT باید همسو با استراتژی های سازمان باشد، ادامه داد: مدیریت منابع، کارآیی و بهینه سازی هزینه ها از جمله شاخص هایی است که فناوری IT می تواند در آن نقش موثری داشته باشد.

حسینی از دریافت اقساط از طریق این دستگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سیستم دستگاه POS بانک مهر اقتصاد داینامیک است بدین معنا که اگر کارت شتاب بکشید منوی کارت شتاب را نمایش می دهد و اگر کارت اعتباری بانک مهر را بکشید منوی کارت اعتباری برای کاربر نمایش داده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از راه های کاهش قیمت تمام شده پول را استفاده از دیگر ابزارهای بانکداری الکترونیک از جمله اینترنت بانک، موبایل بانک، دستگاه ATM برشمرد و گفت: 33 درصد از عملیات بانکی شعب مربوط به دریافت اقساط است که دریافت هر قسط 3 هزار تومان برای این بانک هزینه دارد در حالیکه هزینه پرداخت اقساط از طریق ابزارهای الکترونیک تنها 20 تومان است بنابراین ضروری است تا همکاران، مشتریان را به پرداخت اقساط الکترونیکی ترغیب نمایند تا هزینه عملیاتی کاهش یابد.

وی همچنین به اجرایی شدن طرح اثر انگشت در شعب، طراحی وب کیوسک، راه اندازی امداد شعب، راه اندازی نرم افزار وصال و امکان پرداخت قبوض موبایل با کارت مهر را از دیگر اقدامات این معاونت برای توسعه بانکداری الکترونیک در سال جاری عنوان کرد.

در ادامه، علیرضا چراغی - رئیس اداره امور شعب شرق استان تهران - به ارائه گزارشی از عملکرد شعب در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت و از روسای شعب خواست تا با شناسایی تهدیدات و فرصت ها و همفکری همکاران، برنامه ریزی های لازم را  برای رفع موانع در راستای افزایش بهره وری صورت دهند.

چراغی با تاکید بر اتخاذ رویکرد مصرفی در شعب شرق استان تهران، افزود: باتوجه به اهمیت پرداخت تسهیلات به موقع در ماه های طلایی سال می توانیم استان را به سمت بهره وری و سودهی سوق دهیم که این تنها با تلاش، یکدلی و همکاری تمامی کارکنان میسر می شود.
در ادامه مهندس متقیان – مدیر کل پدافند غیر عامل استان قم – نیز درخصوص تهدیدات سایبری، امنیتی و آسیب ها و نقاط ضعف و قوت دنیای مجازی مطالبی ارائه کرد و خطرات و آسیب های احتمالی که می تواند فعالیت بانک ها را تحت الشعاع قرار دهد را تبیین و بررسی کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: