کد خبر: ۷۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 13 July 2016
بیمه ریسک-سایبر" محصول جدیدی است که می تواند بازار نوینی در صنعت بیمه خلق و درآمد فراوانی را نصیب صنعت بیمه عادی و اتکایی کند.
بیمه ریسک-سایبر" محصول جدیدی است که می تواند بازار نوینی در صنعت بیمه خلق و درآمد فراوانی را نصیب صنعت بیمه عادی و اتکایی کند.

به گزارش  وب سایت رویال گازته، متخصصان صنعت بیمه بر این باورند که بیمه ریسک-سایبر، محصولی که بیش از پیش مورد استقبال تجار و افراد حقوقی قرار خواهد گرفت و این پوشش جدید می تواند در بازار بیمه انقلاب جدیدی را به پا کند.

"پیتر مولر" مدیر اجرایی "آئون ریسک" یکی از شرکت های مشاوره ای جهان در کنفرانسی که اخیرا برگزار شده است، در این باره گفت: در آینده شاهد تعداد بیشماری درخواست خرید بیمه نامه خواهیم بود که منشا آن تنها یک خطر سایبری است؛ این فرآیند به ایجاد بازار جدیدی منجر می شود که سود بی نهایتی در آن نهفته است.

 به گزارش  صنعت بیمه،این کارشناس مالی ادامه داد: آسیب های هنگفت و خسارت های مالی عظیمی به دلیل حملات سایبری مطرح خواهند شد که فضای بیمه سایبر را متحول می کند و این بازار به طور کل تغییر خواهد کرد.

طبق گزارش های منتشر شده، از دهه 1970 در ایالات‌ متحده آمریکا، پوشش ‌های بیمه‌ ای در مقابل خسارات وارد بر سیستم‌ های کامپیوتری بانک ‌ها به ‌علت دسترسی فیزیکی غیر‌مجاز کاربران ارائه شد.  با افزایش کاربرد تکنولوژی و نیز ایجاد شبکه اینترنت در سال 1995، تنها در سال 2000 در ایالات‌ متحده آمریکا خسارت وارده به سایت ‌ها و مراکز فروش اینترنتی به رقمی معادل نیم میلیارد دلار رسید.

اوج این حملات سایبری را می‌ توان در سال 2001 و پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر به برج‌ های دوقلوی نیویورک دانست که در کمتر از یک هفته قریب به 1200 سایت دولتی و خصوصی بزرگ تحت حملات سایبری قرار گرفته و هک شد. این عوامل سبب شد تا تقاضا برای پوشش بیمه‌ ای فضای سایبری به ‌طور روزافزون افزایش یافته که بر اساس آمار اعلامی موسسه اطلاعات بیمه تنها در سال 2005 بیش از 2.5 میلیارد دلار صرف پوشش بیمه ‌ای در حوزه شده است.

در این گزارش آمده است که بسیاری از شرکت ها تاکنون این قبیل از ریسک ها را در مجموعه بیمه نامه های مسئولیت شان قرار می دادند اما اکنون به خوبی دریافته اند که بیمه نامه های جداگانه احتیاج دارند تا بتوانند تمامی خسارت ها را جبران کنند.

به گفته تحلیلگران، تغییرات در راه هستند؛ هرچند که اکنون فاصله بزرگی وجود دارد اما گام های خوبی نیز برداشته شده است. اما به گفته آنان مسئله ای که این بازار را دستخوش تغییرات جدی می کند، خسارت ها هستند؛ خسارت های عظیمی که کسی قادر به جبران آن نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: