کد خبر: ۷۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 11 July 2016
مصدق : در پیش نویسی که در راستای تدوین آیین نامه مربوط به تعیین تعرفه حق بیمه ثالث تهیه شده هیچ تغییری در تعرفه ها داده نشده و قرار هم نیست که تعرفه ها تغییر یابد بلکه عمدتا ضوابط مربوط به تخفیفات و یکسری جزییات است که تغییر می یابد./
مصدق : در پیش نویسی که در راستای تدوین آیین نامه مربوط به تعیین تعرفه حق بیمه ثالث تهیه شده هیچ تغییری در تعرفه ها داده نشده و قرار هم نیست که تعرفه ها تغییر یابد بلکه عمدتا ضوابط مربوط به تخفیفات و یکسری جزییات است که تغییر می یابد./ نمن الحسینی : بازنگری آیین نامه ۶۸ (بیمه های زندگی و مستمری) در دستور کار قرار دارد.

رحیم مصدق معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی در حاشیه پنل تخصصی بیمه که در نهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه برگزار شد در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز در خصوص پیش بینی نرخ بیمه شخص ثالث برای سال جاری اظهار داشت:تا زمانی که آیین نامه مربوط به تعرفه حق بیمه شخص ثالث به تصویب دولت نرسد ، نغییری در نرخ ها نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تدوین آیین نامه تعیین تعرفه حق بیمه در مقررات پیش بینی شده است که باید با پیشنهاد بیمه مرکزی و پس از تایید شورای عالی بیمه  به تصویب نهایی دولت برسد.

به گفته وی حتی در پیش نویسی هم که تهیه شده هیچ تغییری در تعرفه ها داده نشده و قرار هم نیست که تعرفه ها تغییر یابد بلکه عمدتا ضوابط مربوط به تخفیفات و یکسری جزییات است که تغییر می یابد.
مصدق عنوان کرد: در خصوص تعرفه باید دید که شورای عالی بیمه چه تصمیمی می گیردو مرجع نهایی تصویب هم دولت خواهد بود.
معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی اذعان داشت: حدود 16 آیین نامه در راستای قانون جدید شخص ثالث باید تدوین شود که چهار طرح اماده ارایه به شورای عالی بیمه است .

وی همچنین در پنل تخصصی بیمه کسری ذخایر شرکتهای بیمه را از چالش های اصلی صنعت برخواند و تاکید کرد از مشکلات اصلی ثالث این است که شرکتها برای این رشته بیمه ای ذخایر کافی نگرفته اند که بخش زیادی ناشی از رقابت های ناسالمی است که سبب شده نتوانند حق بیمه واقعی در ازاء فروش ثالث دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در قانون جدید ضوابط اعمال تخفیف قانونمند شده است ، اجرای قانون را منوط به همکاری مدیران عامل شرکتهای بیمه دانست و به انتقاد از برخی تخفیف های غیر فنی پرداخت و گفت: تحقق قانون جدید شخص ثالث و بخصوص ضمانت اجرایی ضوابط اعمال تخفیف علاوه بر نظارت نهاد ناظر به نحوه همکاری مدیران عامل شرکتهای بیمه بستگی داردو دور زدن قانون برای تخفیف های غیر فنی در نهایت سبب افزایش تعهدات اتی انها خواهد شد.

مصدق در ادامه به بازگویی یک تجربه از نمونه ای عجیب از تخفیف از سوی یک شرکت بیمه ای پرداخت و گفت: فروش بیمه نامه شخص ثالث همراه با چهار بار شستشوی مجانی ماشین در ماه نمونه ای عینی بود که مدتی پیش در یکی از خیابان ها با آن برخورد کردم به طوریکه شخص نماینده صاحب کارواش بود که در ازاء فروش ثالث البته همراه با تخفیف پیشنهاد شستشوی ماشین را به مشتری ارایه می داد.

به گفته وی نحوه نظارت بیمه مرکزی در قبال اعمال تخفیفات غیر فنی و غیر مجاز در قانون به صورت جریمه نقدی و ... دیده شده که امیدواریم کار به آنجا نرسد.

مصدق در عین حال به ضرورت خرید اتکایی از خارج اشاره کرد و گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی خرید اتکایی از خارج بیش از پیش احساس می شود زیرا از زیان ملی جلوگیری می کند.

نمن الحسینی ، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی نیز در پاسخ به سوال ریسک نیوز در خصوص اینکه نرخ فنی بیمه های عمر کاهش می یابد ، اذعان داشت:در آیین نامه 68 پیش بینی شده هر دو سال یکبار نرخ بهره فنی بیمه های زندگی بازنگری شود که دو سال گذشته است و زمان آن رسیده که کمیته فنی مربوطه گزارشی تهیه کند و در شورای عالی بیمه مطرح شود اما فعلا گزارش کامل نشده است.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی همچنین طی این پنل تخصصی بر تسهیل اعطاء مجوز به شرکتهای تخصصی بیمه عمر تاکید کرد و گفت: تفکیک بیمه های زندگی از جنرال در دستور کار بیمه مرکزی قرار دارد و موجب توسعه بازار بیمه عمر در ایران می شود.
وی همچنین به یکی دیگر از اقدامات در حال انجام جهت توسعه بیمه های عمر اشاره و تاکید کرد :بازنگری .آیین نامه 68 (بیمه های زندگی و مستمری) در دستور کار قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: