کد خبر: ۷۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - 18 June 2016
این نهاد دولتی آمریکا پیش بینی کرد درآمدهای صادراتی اوپک در سال جاری میلادی به پایین ترین میزان در بیش از ١٠ سال اخیر برسد و از سال ٢٠١٧ دوباره روند افزایشی پیدا کند.
درآمد صادرات نفت اوپک در سال ٢٠١٦ برای سومین سال پیاپی کاهش می یابد.

به گزارش ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که مجموع درآمد صادرات نفت اوپک در سال ٢٠١٦، به میزان ١٥ درصد و برای سومین سال پیاپی، کاهش خواهد یافت.

این نهاد دولتی آمریکا پیش بینی کرد درآمدهای صادراتی اوپک در سال جاری میلادی به پایین ترین میزان در بیش از ١٠ سال اخیر برسد و از سال ٢٠١٧ دوباره روند افزایشی پیدا کند.

گزارش این نهاد دولتی آمریکا براساس پیش بینی ها در باره قیمت های جهانی نفت و سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» می افزاید: درآمد کشورهای عضو اوپک از جمله ایران در سال ٢٠١٦ حدود ٣٤١ میلیارد دلار خواهد بود که حدود ١٥ درصد کمتر از میزان ٢٠١٥ است.

 

آخرین باری که درآمدهای نفتی اوپک در یک دوره سه ساله پیاپی کاهش یافت در میان سال های ١٩٨٣ تا ١٩٨٦ بود.

 

بر اساس این پیش بینی، درآمدهای صادراتی اوپک در سال ٢٠١٦ به کمترین میزان از سال ٢٠٠٤ خواهد رسید که حدود ٢٩٥ میلیارد دلار بود.

 

سازمان بین المللی انرژی آمریکا همچنین پیش بینی کرد: درآمد اوپک در سال ٢٠١٧ به علت افزایش مورد انتظار قیمتهای نفت خام، بالارفتن سطح تولید اوپک و افزایش صادرات اعضای این سازمان، به ٤٢٧ میلیارد دلار برسد.


این گروه در سال ٢٠١٥ حدود ٤٠٤ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به سال پیش از آن ٤٦ درصد کاهش یافته است و بیشترین میزان کاهش از هنگام شروع ثبت و ردگیری اطلاعات نفتی توسط این سازمان در سال ١٩٧٥ به شمار می رود.


عربستان سعودی در سال ٢٠١٥ میلادی، ١٣٠ میلیارد دلار درآمد داشته که بیشترین سهم و بالغ بر یک سوم کل درآمد نفتی اوپک در این سال را به خود اختصاص داده است.


ارزیابی ها و آمار و ارقام منتشر شده توسط سازمان بین المللی انرژی با نرخ تورم سالانه تطبیق داده نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: