کد خبر: ۷۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 02 June 2016
وی با اشاره به مطابق سازی دین و زمان از سوی حضرت امام(ره) گفت: «اخلاص در کار در اقدامات امام(ره) موج می زند و حتی دشمنان اقرار دارند که ایشان خالصانه عمل می کردند.»
برنامه گفت وگوی سیاسی رادیو گفت و گو با موضوع جایگاه امام(ره) در صورت‌بندی گفتمان انقلاب اسلامی روانه آنتن شد.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام منصور مرادی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با حضور در اين برنامه؛ دوری از خط امام(ره) را مساوی با نزدیکی به امریکا دانست.

وی با اشاره به مطابق سازی دین و زمان از سوی حضرت امام(ره) گفت: «اخلاص در کار در اقدامات امام(ره) موج می زند و حتی دشمنان اقرار دارند که ایشان خالصانه عمل می کردند.»

اهم اظهارات معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران را در ادامه بخوانید؛

* القای تکلیف گرایی از سوی حضرت امام(ره) امری مهم بود. استقلال و خوداتکایی را در منش و روش سیاسی و اقتصادی امام-ره- شاهد هستیم و ایشان اعلام می کنند اول خط فکری افراد استقلال خود را از دست می دهد و بعد دچار فقدان استقلال اقتصادی و سیاسی می شود.»

* متفکران غرب زده با گفتمان حضرت امام(ره) و حتی نقد این گفتمان از سوی این گروه زاویه گرفتند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی، کارشناس مسائل سیاسی در توصیف حضرت امام(ره) گفت: «ایشان یک شخصیت علمی بودند و شاگران و نزدیکان ایشان اذعان می دارند متخصص و استادی درجه یک در کلام، فقه، اخلاق، سیاست و مباحث عرفانی بودند.»

اهم اظهارات این کارشناس سیاسی را در ادامه بخوانید؛
*عملیاتی کردن ولایت فقیه از دیگر ویژگی های ممتاز حضرت امام بود. امام احیاگر تفکر ناب اسلامی در این زمان بودند... امروز تفکر داعش دارای عقبه ای است که در میان امت اسلامی این جریان شوم شکل گرفته که زایده تفکر وهابیت است و وقتی در موضع گیری های سیاسی امام دقیق می شویم می بینیم رفتار اخلاقی و اسلامی با همه این ها دارند.

*{ با طرح این سوال که آیا امروز نظام ما در قبال مردم، شعارهای اصلی حضرت امام(ره) از جمله عدالت، از بین بردن فقر و رشوه خواری را پیاده سازی کرده است یا خیر}: نکته بارز در وصیت نامه حضرت امام-ره- خطاب به مسئولان است؛ بنابراین حُکام ما باید به این محورها پایبند باشند.

*ویژگی بارز امام که ایشان را از دیگر انقلابیون متمایز می کرد، توکل ایشان برخدا بود؛ امام در عصر ما شبه انبیا بودند... و چون امام (ره) به خداوند توکل داشتند، در سال 42 با دست خالی فرمودند امریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند.

*تاکید و سفارش ایشان بر این بود که پیرو اسلام ناب باشیم نه اسلامِ لیبرالی یا امریکایی! بنابراین هر کس که امروز مدعی خط امام شد را نباید بپذیریم.

*امکان ندارد کسی از خط امام(ره) دم بزند ولی تشریفات اداری خود را با هزینه های میلیاردی پیش ببرد؛ مقام معظم رهبری نیز مردم را به نکات اصیل که حضرت امام بر آن تاکید داشتند رجوع می دهند و حل مشکلاتِ امروز ما به همین مسئله باز می گردد.

در ادامه مهدی نوروزی، کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم بررسی در بحث معماری انقلاب اسلامی گفت: «امام هم تاریخ را تجربه و هم تاریخ معاصر را مطالعه کرده بودند و قدم به قدم این انقلاب را ساختند.

وي افزود: از سال 60 یا 62 حضرت آقا به عنوان نماینده امام (ره) سخنرانی داشتند و فرمودند جنگ با روش های امریکایی مهم تر از جنگ با خود امریکاست و اگر امروز مسیری که امام طی کردند و جنگ با تفکر امریکایی اتفاق می افتاد، بسیاری از مشکلاتی که نخبگان با آن درگیر هستند، رخ نمی داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: