کد خبر: ۷۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 16 May 2016
سیدرحمان حسین‌پور رئیس اداره‌کل حوزه‌مدیریت و روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه‌ "روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی" ضمن تبریک فرارسیدن این روز به تمامی فعالان عرصه ارتباطات و اساتید، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی نهادها و سازمان‌ها در یادداشتی به نقش و جایگاه روابط‌عمومی و ارتباطات اشاره نمود.
سیدرحمان حسین‌پور رئیس اداره‌کل حوزه‌مدیریت و روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه‌ "روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی" ضمن تبریک فرارسیدن این روز به تمامی فعالان عرصه ارتباطات و اساتید، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی نهادها و سازمان‌ها در یادداشتی به نقش و جایگاه روابط‌عمومی و ارتباطات اشاره نمود.

روابط عمومی و افکار عمومی

عالمان و اندیشمندان علم ارتباطات می‌گویند افکار عمومی لشکر بی‌سلاحی است که تاج از سر بر می‌گیرد و تاج بر سر می‌نهد و خاموش و آرام است. روابط عمومی آن چنان بزرگ و هوشمند است که می‌تواند افکار عمومی را هدایت و راهبری ‌کند. در کشور ما علیرغم همه تلاش‌ها روابط عمومی هنوز ناشناخته است، اما افکار عمومی در دوره‌های مختلف بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از هنر و روابط عمومی موفق عمل کرده است شناخت حضرت امام خمینی (ره) از افکار عمومی و هدایت جامعه شاهنشاهی که به انواع سلاحها آراسته بود، منجر به بزرگترین انقلاب فرهنگی تاریخ شد.

روابط عمومی به عنوان بازوی هوشمند و اجرایی دستگاه‌ها و سازمانها نقش فزاینده‌ای در تحول اقتصادی و سایر عرصه‌ها دارد و مدیران روابط عمومی و کارشناسان این عرصه که باید عملگرا باشند هنوز هم در سطح کشور انگشت شمارند. بسیاری از مدیران روابط عمومی بنا به هر مصلحتی غیر از اهمیت به افکار عمومی و اهداف سازمانی بر صندلی مدیریت تکیه زده‌اند که این گروه فقط به ظواهر و حفظ وضع موجود و بلندگوی سازمانی مبدل شده‌اند.

 حال آنکه در تئوری‌های روابط‌عمومی این هنر چند جانبه باید جلوگیری از بحران کرده و با پیش‌بینی تحولات و رویدادها، سازمان را از خطر انقراض و ورشکستگی نجات دهد بویژه در سطوح اقتصادی روابط عمومی عملگرا و موج‌آفرین می‌تواند با موج‌آفرینی هوشمندانه، نه تنها سرمایه‌های موجود را حفظ کرده بلکه با شناسایی ظرفیت‌های جدید عرصه‌های متعدد دیگری را به سمت سرمایه‌گذاری جذب نماید. روابط عمومی باید پیشرو باشد روابط عمومی‌هایی که فقط به جوابیه اکتفا می‌کنند ناکارآمد و زیان‌ده بوده و منتظر هستند تا مدیریت تصمیمی را ابلاغ کند و فقط به تبلیغ علاقه‌مند هستند، اما روابط عمومی دنباله‌رو همیشه چندین کیلومتر عقب‌تر از افکار عمومی حرکت می‌کند و برخی از تکنولوژی‌ها این روابط عمومی را قرن‌ها عقب نگه داشته است. در عصر دهکده جهانی ارتباطات و روابط عمومی همچنان بسترساز تحولی بوده و پیام‌های روابط عمومی پس از چند ثانیه تأثیر فزاینده‌ای بر جهان می‌گذارد.

 روابط عمومی زبان گویای مردم و مسئولین بوده و پل ارتباطی دو سویه است هنوز هم برخی از مدیران فقط به بلندگو نیاز دارند در صورتیکه در عصر ارتباطات شبکه‌های ماهواره‌ای در رسانه‌های دیجیتال در هر لحظه میلیونها موج جدید می‌آفرینند، روابط عمومی در عصر حاضر وظایف دشواری را عهده‌دار است، امانتداری، خیرخواهی- عدالت‌طلبی و عدالت جویی، مهروزی، اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی پاسداری از هنر و انسانیت از مهمترین وظایف روابط عمومی بوده و به همین دلیل باید گفت پیام‌های روابط عمومی زمانی ماندگار خواهند شد که بار فرهنگی داشته باشند و باید گفت روابط عمومی فرهنگ ساز و اثرگذار است، روابط عمومی در عصر ما افق‌های جدیدی را پیش‌رو خواهد داشت و روابط عمومی پست‌بانک ایران قصد دارد به عنوان یک برند در روابط عمومی کشور، پست‌بانک ایران را به عنوان یک برند ماندگار جهانی، به سایر فرهنگ‌ها و ملل جهان امروز معرفی کند. باشد که چنین باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: