کد خبر: ۷۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 16 May 2016
دکتر واعظی در این جشنواره که فاز نخست دولت الکترونیک در آن افتتاح شد با اشاره به شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه هیچ محدودیتی برای کاربران بوجود نمی‌آورد و تلاش دارد اقتصاد این بخش را شکوفا کند و امیدواریم با کاهش هزینه‌ای که با افتتاحات امروز صورت گرفت، تولید محتوای فاخر در کشور افزایش یابد.
ششمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) با شعار «از دانش تا کسب و کارهای دانش بنیان، الگوهای موفق» طی مراسمی با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وی، دکتر فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سبحانی‌فر نماینده مجلس شورای اسلامی، رؤسا و اعضای هیأت مدیره سازمان‌ها و شرکت‌های مجموعه این وزارت از جمله پست بانک ایران و فعالان عرصه ICT کشوردر سالن شهید قندی تهران برگزار و برگزیدگان آن در بخش‌های مختلف معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: دکتر واعظی در این جشنواره که فاز نخست دولت الکترونیک در آن افتتاح شد با اشاره به شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه هیچ محدودیتی برای کاربران بوجود نمی‌آورد و تلاش دارد اقتصاد این بخش را شکوفا کند و امیدواریم با کاهش هزینه‌ای که با افتتاحات امروز صورت گرفت، تولید محتوای فاخر در کشور افزایش یابد. 

وی ابراز امیدواری کرد که رونمائی از فاز اول شبکه ملی اطلاعات اواسط سال یا نیمه دوم سال صورت گیرد.

دکتر واعظی با اشاره به آماده بودن زیرساخت های دولت الکترونیک در شش ماه گذشته، از پیگیری رئیس جمهور در این زمینه خبر داد و افزود: هرچند در آغاز راه تصور ما این بود که با سرمایه‌گذاری و تهیه زیرساخت‌ها می توان به این مهم دست یافت، اما بخش اعظم کار به درخواست اطلاعات از دستگاه‌های اجرائی منتهی شده که در اینجا نقش سازمان مدیریت پررنگ‌تر است و می‌تواند از ابراز خود جهت پیشبرد این هدف کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: دولت الکترونیک یعنی هر کس در هر زمان و مکان بتواند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی یابد و نیاز خود را در زمان کوتاه رفع کند و تلاش داریم تسهیل‌گر مراجعه‌های مردم باشیم.
وی تأکید کرد: این یک شروع است و با اشتراک اطلاعات دستگاه‌های مختلف گام‌های دیگر رو به جلو برداشته می‌شود.

دکتر واعظی با اشاره به این مهم که هدف از برگزاری جشنواره فاوا این است که بتوانیم در حوزه ICT بخش خصوصی، مراکز پژوهشی و دانشگاهی را فعال و به هم مرتبط کنیم تا اقتصاد بخش شکوفا شود تأکید کرد: اگر بخواهیم در مسابقات جدی این حوزه در دنیا موفق باشیم باید خود را در اندازه‌های جهانی تعریف کنیم.

وی افزود: هدف‌گذاری ما در این جشنواره و داوری‌ها درنظر گرفتن جنبه علمی، فنی و اقتصادی شرکت‌کنندگان به ویژه رعایت استانداردها و شاخص‌های لازم بود تا به این ترتیب شاهد رشد بخش باشیم.

دکتر واعظی با اشاره به اقتصاد مقاومتی بخشی از آن را جذب سرمایه جهت تولید بومی عنوان کرد و گفت: باید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به زنجیره ایده تا تولید توجه جدی کنند و با جذب سرمایه در این بخش شاهد شکل‌گیری تولید بومی باشیم.
وی با تأکید بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر فنی، مالی و فرهنگی ادامه داد: از نظر مقرارت هم باید شرایط رشد آنها را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات در بخش دیگر سخنان خود با تقدیر از زحمات مهندس خسروی در دو سال گذشته در توسعه زیرساخت کشور، افزود: این حوزه از حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شورایعالی فضای مجازی برخوردار شده و امیداورم به تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحول در بخش بیانجامد.

دکتر واعظی در پایان گفت: این حوزه جای فعالیت زیادی دارد، امیدوارم بتواند به نظام و مردم کمک کند.

همچنین دکتر واعظی در پایان همایش مذکور در نشست خبری با رسانه‌های سراسری ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران، درخصوص وضعیت شبکه‌های اجتماعی داخلی گفت: امروز که در کشور از نظر زیرساخت های فناوری اطلاعات به شرایط مطلوب جهانی نزدیک شده‌ایم می‌توانیم شبکه‌های اجتماعی بومی داشته باشیم و با توجه به استقبال خوبی که از این شبکه‌ها در داخل صورت گرفته است هرگونه حمایت فنی و مالی از این شبکه‌ها لازم باشد دریغ نخواهیم کرد.

وی با تأکید بر تعهد دولت نسبت به حفظ حریم خصوصی همه افراد اظهارداشت: مردم به خوبی از خدماتی که به آنان ارائه می‌شود استفاده می‌کنند و مشکلی ندارند و بین امنیت اطلاعات کاربران و حفظ حریم خصوصی آنان در شبکه‌های اجتماعی و تلفن ثابت و همراه تفاوتی وجود ندارد.

دکتر واعظی استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی را موجب سهولت استفاده کاربران برشمرد و گفت: باید در کنار شبکه‌های اجتماعی غیربومی شبکه‌های داخلی متعددی وجود داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی بومی که سرور آنها در داخل است بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه داد.
گفتنی است: در این همایش از پروژه‌های مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات، مرکز ملی تبادل اطلاعات و درگاه ملی خدمات دولت هوشمند نیز رونمایی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: