کد خبر: ۷۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 12 May 2016
‌ بانكداري ايراني - نمادهای بانکی در هفته گذشه یکی از سخت‌ترین روزهای ماه‌های اخیر را سپری کردند و با کاهش چشمگیری روبرو شدند. تا جایی که از ابتدای سال 95 تا روز چهارشنبه 22اردیبهشت ماه حدود 10 درصد افت را تجربه کردند.
 بانكداري ايراني  -  نمادهای بانکی در هفته گذشه یکی از سخت‌ترین روزهای  ماه‌های اخیر را سپری کردند و با کاهش چشمگیری روبرو شدند. تا جایی که از ابتدای سال 95  تا روز چهارشنبه 22اردیبهشت ماه حدود 10 درصد  افت را تجربه کردند. 

عوامل زیادی را برای کاهش بازدهی سهام بانکی می‌توان در نظر گرفت.  مهمترین عامل این کاهش ، انتشار خبرهایی پیرامون بانکها مبنی بر عدم تاثیر اجرایی شدن  برجام بر فعالیت بانکی، عدم  افزایش سرمایه مورد نظر بانکها،  عدم توزیع سود مناسب برخی بانکها وهمچنین  مصوبات اخیر مجلس مبنی بر اسلامی کردن بانکها  بوده که در حال حاضر سبب شده تا سهام بانکها با اقبال فعالان بازار روبرو نشود. 

کاهش بازدهی نمادهای بانکی در هفته گذشته معادل  2.36 درصد و در ماه گذشته معادل 8.01 درصد بوده که نشان کم توجهی سرمایه‌گذاران به این  نمادهاست. 

 شاخص این نماد در ابتدای سال 95  معادل 789واحد بود که در  آخرین روز هفته جاری به 700واحد تنزل یافت که افتی  تقریبا 10 درصدی را در سال 95 تجربه کرد. 

به گزارش بانكداري ايراني    در عین حال نکته قابل توجه اینکه  از لحاظ قیمتی ، نمادهای بانکی به کف قیمتی رسیده و در روزهای آینده برای فعالان بازار سرمایه ، خرید نمادهای بانکی جذاب خواهد بود و می توان پیش بینی کرد که اندکی رشد را تجربه کنند. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: