کد خبر: ۷۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 06 May 2016
معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران از رشد 6 درصدی فرآورش گاز طبیعی در سال گذشته خبر داد.
عبدالحسین ثمری در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: پالایشگاه‌های گازی کشور، پارسال 178,1 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی فرآورش کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال 93 بیش از 6 درصد رشد داشته است.

وی افزود: سال گذشته، پنج میلیارد و 530 میلیون مترمکعب گاز از فاز 12 پارس جنوبی و نزدیک به چهار میلیارد مترمکعب گاز نیز از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی دریافت شد.

ثمری با اشاره به حجم دریافت گاز از خط پنجم سراسری خاطرنشان کرد: شرکت پالایش گاز بیدبلند در بازه زمانی یادشده بیش از دو میلیارد و 800 میلیون مترمکعب و شرکت پالایش گاز فجرجم نیز بیش از یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز از خط پنجم سراسری دریافت کرده اند.

وی همچنین درباره تولید گاز مایع (ال‌پی‌جی) پالایشگاه های گاز کشور اظهار داشت: تولید ال‌پی‌جی پالایشگاه های گاز کشور پارسال با 31 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به دو میلیون و 731 هزار متریک تن رسید.

ثمری با بیان اینکه تولید میعانات گازی پالایشگاه های کشور در سال 93 بیش از 25 میلیون مترمکعب بوده است، افزود: این مقدار پارسال با 22 درصد افزایش به 30,7 میلیون مترمکعب رسید.

وی اعلام کرد: پارسال، یک میلیون و 75 هزار تن گوگرد در شرکت های پالایش گاز تولید شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن دارای رشد 7 درصدی بوده است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال 93، یک میلیون و 480 هزار متریک تن اتان تولید شده است، اعلام کرد: این مقدار پارسال با 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به بیش از یک میلیون و 628 هزار متریک تن رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: