کد خبر: ۷۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 06 May 2016
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به محض اینکه سهم گذشته خود را در صادرات نفت بازیابیم آماده تعامل در اوپک و مجامع بین المللی برای سیاستگذاری مشترک از جمله فریز نفتی (کاهش تولید نفت) هستیم.
رکن الدین جوادی در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری افزود: سه تا چهار سال پیش در اوپک تصمیمی گرفته و سهمیه بندی برداشته شد وقتی سهمیه بندی وجود ندارد ما هم سعی می کنیم سهم کامل خود را از بازار کسب کنیم که فکر می کنم تا دو ماه آینده به این سهم برسیم پس از آن اگر اجماعی برای سهمیه بندی باشد ما هم شرکت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که گفته می شود ایران حرف های زیادی برای فروش نفت خود قائل می شود گفت: همان روالی که قبل از تحریم برای صادرات نفت داشتیم ادامه می دهیم و تخفیفی در کار نیست اما مشکل ما این است که رقبای منطقه ای ما با هر خریداری که صحبت می کنیم پیشنهاد تخفیف می دهند که البته ما هنوز تسلیم این جوسازی ها نشده ایم.

جوادی افزود: هم اکنون نفت روی آب نداریم زیرا پس از آنکه عقد قرارداد را انجام دادیم توافق را نهایی می کنیم سپس عملیات بارگیری شروع می شود. 

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که ایران نشست خبری IPC را در لندن برگزار می کند یا خیر گفت: بعید است این نشست خبری را برگزار کنیم زیرا هدف ما حضور همه شرکت های بین المللی در این نشست بود که پس از برجام به این نتیجه رسیدیم امکان این امر در ایران نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: هم اکنون 35 هزار بشکه نفت در میدان نفتی آزادگان تولید می شود که تا 3 هفته آینده به 75 هزار بشکه خواهد رسید البته برای مرحله دوم با چینی ها مذاکره کردیم که هنوز به جمع بندی نرسیدیم و هنوز ممکن است تصمیمات دیگری بگیریم.

جوادی درباره اقدامات شرکت ملی نفت در استان های برخوردار از ذخایر نفتی از جمله خوزستان افزود: تاکنون بیمارستان ها، مدارس و ورزشگاه های زیادی در این استان دایر کرده‌ایم اما در مقایسه با کاری که باید انجام شود چیز خاصی نیست و باید اقدامات زیادتری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ریزگردها در استان خوزستان منشا خارجی دارند گفت: برای مقابله با این پدیده، 20 هزار هکتار درختکاری را در خوزستان تقبل کردیم که 40 درصد آن انجام شده و بقیه در حال اجراست ضمن اینکه 100 کیلومتر جاده احداث کردیم که این خدمات ادامه خواهد داشت.

جوادی افزود: بعد از لغو تحریم ها بیشتر با استفاده از کشتی های کوچک نفتی صادراتی را از کانال سوئز عبور می دادیم اما اخیرا توافق کردیم که با استفاده از خط لوله صادرات بیشتری انجام دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: