کد خبر: ۶۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 19 April 2016
بانکداری ایرانی – موسسه اعتباری عسکریه در سال 94 توانست در حوزه دادوستد با دیگر نهادهای پولی و مالی عملکرد مناسب و در حد بانکهای معتبر را ارائه کند.
بانکداری ایرانی –   موسسه  اعتباری عسکریه در سال 94 توانست در حوزه  دادوستد با دیگر نهادهای پولی و مالی عملکرد مناسب و در حد بانکهای معتبر را ارائه کند. 

مطالبات این موسسه از بانک مرکزی و سایر بانکها به ترتیب 46و 25درصد افزایش  و از آن طرف بدهی خود را به مراکز مالی و پولی کشور 10درصد کاهش داد. 

موسسه عسکریه که در بازار معاملات توافقی پایه فرابورس در حال دادوستد است .  این موسسه در سال 92 تواسنت 335ریال سود و در سال 93معادل 529ریال سود و در سال 94 حدود 660ریال سود را محقق کند که رشد قبال توجهی  است . در آخرین  عملکرد منتشره از سوی موسسه عسکریه  طی  شش ماه سال  حدود 55 ریال سود را محقق کند.
 
از طرف دیگر ، در ماه های اخیر به دلیل  عملکرد برخی  از موسسات غیر مجاز و تبلیغات منفی حول این موسسات ، اقبال عمومی به این موسسات کاهش یافته و این موسسات با ورشکستگی روبرو شده اند اما  موسسه عسکریه به دلیل عملکرد مناسب توانست در کسب سپرده گذاری رشد 21درصدی را  نسبت به سال قبل رشد کند و از رقم 50هزار میلیون ریال به 61 هزار  و 101میلیون ریال برسد و نکنه جالب تر اینکه در سپرد های قرض الحسنه نیز رشد 8درصدی را تجربه کند و به رقم 1هزار و 773میلیون ریال برسد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین امین جوادی، مدیر‌عامل موسسه اعتباری عسکریه چندی پیش اعلام کرد که برداشتن و تعلیق تحریم‌ها را فرصتی مثال‌زدنی برای اقتصاد ایران دانست و افزود: تلاش ما در موسسه اعتباری عسکریه این است که در کنار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، صادرات را رونق و نرخ ارزآوری کشورمان را ارتقا‌ دهیم.  این موسسه  توانست 39 درصد در حوزه سرمایه گذاری 39درصد رشد را تجربه کند . و به  اشخاص و تولیدی و بازار 50هزار و 342میلیون ریال تسهیلات اعطا کند که رشدی  20 درصدی را نسبت به سال قبل شاهد هستیم . 

هم‌اکنون موسسه اعتباری عسکریه با دارا بودن 320 شعبه در سراسر کشور، به هموطنان در امور مالی و بانکی خدمت‌رسانی می‌کند.

گفتنی است که مؤسسه اعتباري عسکریه در سال 1366 با نام صندوق قرض الحسنه عسكريه و در شب ولادت با سعادت امام حسن عسكري (ع) فعاليت خود را آغاز نمود.

 و در سال 1373 با شكل گرفتن وزارت تعاون به عنوان اولين تعاوني اعتبار آزاد در سطح كشور مجوز فعاليت خود را از وزارت تعاون اخذ نمود و پس از آن حوزه عمليات خود را به سراسر كشور گسترش داد. و همزمان پيگيري هاي لازم را جهت اخذ مجوز فعاليت تحت عنوان مؤسسه مالي و اعتباري عسكريه از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران آغاز نمود به طوري كه در زمان رياست كلي مرحوم دكتر نور بخش دستور ايشان به مرحوم دكتر زرين قلم در جهت تسريع صدور مجوز ابلاغ شده است.

 به گزارش بانكداري ايراني ، در سال 1385 توافق نامه اي بين هيأت مديره مؤسسه و بانك مركزي براي تبديل تعاوني اعتبار عسكريه به مؤسسه مالي و اعتباري امضاء گرديد كه در نهايت اين توافق نامه منجر به صدور موافقت اصولي بانك مركزي گرديد و سپس مؤسسه با فراهم آوردن اسناد و مدارك مورد نياز و اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتداي سال 1390 جهت تأمين سرمايه مورد نياز و تبديل شدن به سهامي عام، اقدام به  پذيره نويسي سهام نمود كه پس از اتمام مراحل پذيره نويسي، و بررسي و تائيد بانك مركزي و سازمان بورس و اوراق بهادار در مورخه 1390/04/12 نزد اداره كل ثبت شركت ها به عنوان مؤسسه مالي و اعتباري سهامي عام به شماره 360747 ثبت و تغييرات آن در روزنامه رسمي درج گرديد و پس از آن نام مؤسسه با شماره 10840 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسيد و سهام مؤسسه نيز در شركت فرا بورس ايران مورد معامله قرار گرفته و در حال حاضر نيز معاملات آن در حال انجام مي باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: