کد خبر: ۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 11 April 2016
وی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس شهرستان در ایام تعطیلات افزود: در مدت اجرای طرح نوروزی یعنی از 29 اسفندماه 94 تا 15 فروردین 95 بیش از 6 هزار نفر به اورژانس مراجعه کردند و ویزیت شدند علاوه براینکه 168 ﻣﺄموریت اورژانسی در این مدت انجام پذیرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان از توقیف ۱۰ تن آرد مشکوک به آلودگی در گلپایگان خبر داد و گفت: بررسی درباره آلودگی و یا صحت این آردها ادامه دارد اما هنوز نتیجه این بررسیها مشخص نشده است..

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلپایگان، ناصر رستمی صبح امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان درباره اقدامات نوروزی شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: در بیمارستان امام حسین(ع) با اضافه کردن شیفت‌های ویژه نوروزی روزانه به طور متوسط به 400 بیمار خدمت‌رسانی شد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس شهرستان در ایام تعطیلات افزود:  در مدت اجرای طرح نوروزی یعنی از 29 اسفندماه 94 تا 15 فروردین 95 بیش از 6 هزار نفر به اورژانس مراجعه کردند و ویزیت شدند علاوه براینکه 168 ﻣﺄموریت اورژانسی در این مدت انجام پذیرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: در این مدت مجموع کل حوادث به عدد 187 رسید و 37 مورد تصادف اتفاق افتاد که در این تصادفات 9 نفر برای ادامه مراحل درمانی به مرکز استان اعزام شدند و اما تنها فوتی تصادفات نوروزی یک نوزاد 2 ماهه بود که متاسفانه در روز 13 فروردین در حادثه منطقه وانشان جان داد.

وی بیان کرد: اما کار اکیپ‌های بهداشتی ما در قالب طرح سلامت نوروزی از اول اسفندماه آغاز شد و تمام مراکز توزیع، تهیه و عرضه مواد غذایی زیر ذره‌بین قرار گرفت که در این مدت از یک هزار و 374 مورد ﻣﺄموریت و بازدید 3 مورد به دلیل تخلف به دادگاه معرفی شدند و 385 کلیوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته شامل نوشابه، شیرینی و سایر اقلام از سطح شهرستان  جمع‌آوری شد.

رستمی با اشاره به موارد نمونه‌گیری از آب و مواد غذایی تصریح کرد: در این مدت علاوه بر انجام نمونه‌گیری از مواد غذایی سنتی، صنعتی و آب استخر، یک هزار و 849 مورد کلرسنجی آب نیز انجام شد که از این تعداد فقط 25 مورد به دلیل مقدار کم کلرزنی جزء موارد نامطلوب اعلام شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به انتشار خبری مبنی بر وجود مقداری آرد آلوده به کپک در برخی نانوایی‌های شهرستان گفت: چندی پیش در یکی از شهرستان‌های منطقه مقداری آرد آلوده به کپک و تاریخ گذشته تولیدی یکی از شرکت‌های آرد استان کشف شده بود و هنگامی که مشاهده شد آرد تولید همان شرکت در برخی واحدهای نانوایی گلپایگان هم وجود دارد ﻣﺄموران ما به سلامت آن مشکوک شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان افزود: واحد بهداشت محیط شهرستان برای اطمینان از این مسئله تمام 270 کیسه آرد موجود که معادل 10 تن آرد است را با همان نام تجاری که در شهرستان وجود داشت توقیف کرد و با نمونه‌برداری از آن بررسی این مورد آغاز شد.

وی بیان کرد: اکنون نمونه‌های این آرد به آزمایشگاه مواد غذایی استان ارسال شده و تا پاسخ آزمایشات اعلام نشود ما نمی‌توانیم با اطمینان از آلوده بودن یا سلامت این آردها صحبت کنیم و تنها اقدامی که تا مشخص شدن نتیجه می‌توانستیم انجام دهیم توقیف کیسه‌های آرد با آن نام تجاری بود که تا اعلام نتیجه در جایی مورد استفاده قرار نگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: