کد خبر: ۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 11 April 2016
بانکداری ایرانی – مدیر عامل بانک دی با اشاره به مشکلات موجود در نقل و انقالات پول در سطح بین المللی گفت همچنان بخش بزرگی از این نقل و انتقالات از طریق صرافی ها انجام می گیرد .
مدیر عامل بانک دی بانکداری ایرانی – مدیر عامل بانک دی با اشاره به مشکلات موجود در نقل و انقالات پول در سطح بین المللی گفت همچنان بخش بزرگی از این نقل و انتقالات از طریق صرافی ها انجام می گیرد .

احمد شفیع زاده در گفت و گو با  بانکداری ایرانی ، در خصوص  مشکلات این نقل و انتقال افزود: در زمینه سوئیفت ما مشکلی زیادی نداریم اما نظارت هایی بر حجم بزرگ نقل و انتقالات وجود دارد که مشکل ساز شده است  که امیدوارم این موانع به زودی حل شود. 

مدیر عامل بانک دی همچنین با اشاره به وضعیت نرخ سود بانکی عنوان کرد : نرخ سود بانکی باید با وضعیت تورم متناسب باشد. و هرچه نرخ تورم کاهش پیدا کند طبیعی است که نرخ سود بانکی نیز باید کاهش یابد. اگر این تناسب بین تورم و نرخ سود سپرده برقرار نباشد ضررهایی را متوجه اقتصاد کشور می کند که جبران ناپذیر است ،  بنابراین ارتباط بین تورم و میزان سود سپرده های بانکی یک ارتباط معناداری است به جهت اینکه حفاظت از منفعت سپرده گذار باید رعایت شود. 

احمد شفیع زاده در ادامه عنوان کرد: فرض بگیریم اگر کسی  10 میلیون تومان را نزد  بانکی سپرده کند و اگر بنا باشد که کمتر از نرخ تورم از آن سپرده سود بگیرید در واقع زیان کرده و این  انگیزه را برای سپرده گذاری کم می کند بنابراین کف نرخ سود بانکی باید با تورم تناسب معقول داشته باشد. 

وی با تاکید بر کاهش نرخ تورم در کشور گفت : با توجه به لزوم کاهش نرخ سود سپرده ،  برخی مواقع در این زمینه ، مقاومت می کنند و این  اصرار اشتباه  است و کل نظام بانکی باید با هم این کاهش را پذیرفته و آن را  اعمال کنند و توجه داشته باشند که این مساله به نفع فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است و از طرف دیگر تاکید می کنم که حقوق سپرده گذاران نیز باید حفظ شود.

مديرعامل بانك دي در پايان در خصوص واگذاري نيروگاه دماوند گفت: دماوند بزرگترین شرکتی است که بانک دی در اختیار دارد و به دليل پيگري سیاست‌های دولت در کاهش تصدی‌گری بانک‌ها، واگذاري اين شركت را آغاز كرد.  نيروگاه دماوند، افزایش سرمایه  از محل سود انباشته را نيز در پيش دارد. البته یک قاعده‌ای برای افزایش سرمايه وجود دارد که می‌توان آن را از چند محل ديگر تامین کرد و  یکی از آنها از محل سود انباشته است؛ یعنی سود سال‌های گذشته که تقسیم نشده‌اي که اتفاقا راحت تر از دیگر سودها می‌توان از آن استفاده کرد، است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: