کد خبر: ۶۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 11 April 2016
بانکداری ایرانی – بانک سینا با رشد 10درصدی در نتیجه مبادلات ارزی سال 95 را آغاز کرد. این بانک با دارا بودن حدود 50 شعبه ارزی در کشور در حوزه سوئیفت و تعامل پولی و مالی با خارج از کشور نقش مهمی را ایفاء می کند .
 بانکداری ایرانی –   بانک سینا با رشد 10درصدی در نتیجه مبادلات ارزی سال 95 را آغاز کرد. این بانک با دارا بودن حدود 50 شعبه ارزی در کشور در حوزه سوئیفت و تعامل پولی و مالی با خارج از کشور نقش مهمی را ایفاء می کند .

بانک سینا از سال 1388 به شبکه بین المللی ارتباط مالی بین بانکی یا  سوئیفت متصل شد  هرچند مدت کوتاهی این بانک در لیست تحریم ها بود، اما در سال 93 با پیگیری مسوولین بانک ، از این لیست خارج شد بنابراین  در زمان تحریم ها نیز مشکل خاصی در این حوزه و تعاملات با بانکهای خارجی نداشت .  معاون سرمایه گذاری و امور بین الملل بانک سینا، محمدرضا ساروخانی پیش از اجرایی شدن برجام اعلام کرده بود که در حال حاضر بانک سینا محدودیتی از این لحاظ ندارد و از طریق ارتباطات مستقیمی که با بانک هایی نظیر EIH آلمان،PIB  لندن، بانک ملی هامبورگ و برخی بانک های دیگر داراست نسبت به گشایش اعتبارات اسنادی و انجام عملیات ارزی اقدام می نماید. 

حال با توجه به اجرایی شدن برجام و وجود برخی مشکلات برای عملیات  بانکی در شبکه جهانی،  این بانک با مشکلی روبرو نیست. در همین رابطه مدیر عملیات ارزی بانک سینا پیش تر گفته بود که همزمان با تعریف کد و رمزکاربری از سوی  بانک مرکزی و ثبت مشخصات کاربران سوئیفت بانک سینا، اتصال این بانک از دو درگاه شعبه کیش و مدیریت امور بین الملل فراهم شده است و اکنون این بانک در زمینه ارائه خدمات بین الملل و ارتباط با بانک های سایر کشورها جهت انجام روابط کارگزاری محدودیتی ندارد.

در حال حاضر حدود 50 شعبه بانک سینا در کشور در بخش ارزی و تعامل پولی و مالی با  دنیای خارج در حال فعالیت هستند و در   حوزه گشایش اعتبار اسنادی دیداری و مدت دارد، صدور حواله های ارزی به مقصد باکهای خارج ، صدور انواع ضمانت نامه های ارزی ، دریافت حواله های ارزی از خارج از کشور ، انجام امور اعتبارات اسنادی صادرات و انجام امور واردات کالا از طریق ثبت سفارش بروات اسنادی مشغول ارائه خدمات هستند. 

 به گزارش بانكداري ايراني ،  مبادلات ارزی بانک سینا در سال 93 با کاهش روبرو شده بود اما در 9ماهه منتهی به آذر ماه سال 94 بالغ بر 75میلیارد ریال شد و در برنامه پیش بینی سال 95 نشان می دهد که با رشد 10درصدی نسبت به سال 94 از 1400میلیارد ریال به بیش از 1600میلیارد ریال خواهد رسید .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: