کد خبر: ۶۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 09 April 2016
تجار پاکستانی به دنبال افزایش حداقل ۳۰ درصدی صادرات برنج باسماتی به ایران هستند و اواخر ماه جاری هیئتی برای پیگیری فرصت های بیشتر در دوره پساتحریم به این کشور سفر خواهد کرد.
تجار پاکستانی به دنبال افزایش حداقل ۳۰ درصدی صادرات برنج باسماتی به ایران هستند و اواخر ماه جاری هیئتی برای پیگیری فرصت های بیشتر در دوره پساتحریم به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دی نیوز، مقامات صنعتی پاکستان گفتند، تجار پاکستانی به دنبال افزایش حداقل 30 درصدی صادرات برنج باسماتی به ایران هستند و اواخر ماه جاری هیئتی برای پیگیری فرصت های بیشتر در دوره پساتحریم به این کشور سفر خواهد کرد.

ایران، یکی از بزرگترین وارد کنندگان برنج جهان سالانه بیش از 2 میلیارد دلار صرف واردات برنج می کند. پاکستان سهم کمی از بازار برنج ایران دارد. این کشور در سال مالی گذشته 2 هزار و 234 تن به ارزش 1.32 میلیون دلار برنج به ایران صادر کرد.

محمد شفیقه، رئیس اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان گفت: «ما به دنبال افزایش 20 تا 30 درصدی صادرات برنج هستیم... تلاش ها از هر دو طرف در جریان است تا مشکلات موجود حل و فصل شود.»

وی افزود، حل مشکلات موجود به پاکستان کمک خواهد کرد تا انحصار طولانی مدت برنج هندی در بازار ایران را بشکند. «ما مشتاقیم که سهممان را که به برنج باسماتی هند داده ایم پس بگیریم.» در طی سال های گذشته مقادیر زیادی برنج هندی با قیمت های پایین روانه بازار ایران شده است.
قرار است روز 22 آوریل هیئتی 26 نفره متشکل از تجار برنج به ایران سفر کند تا در باره صدور گواهی شرایط رویه های تولید کالا با مقامات ایرانی بحث شود.

صادر کنندگان پاکستانی با نگرانی در انتظارند تا بانک ها اعتبارات اسنادی را از بانک های هندی بپذیرند. بانک مرکزی پاکستان قبلا به بانک های پاکستانی توصیه کرده بود که اقدامات لازم را برای ایجاد روابط متناظر بانکی با بانک های ایرانی انجام دهند.

یک بانکدار ارشد در نشنال بانک پاکستان گفت: «در حال حاضر همه بانک های پاکستانی در حال انجام تحلیل ها و تلاش های مقتضی خود درباره بانک های ایرانی هستند و برای گرفتن دستورالعمل با بانک مرکزی پاکستان در ارتباط هستند.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: