کد خبر: ۶۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 05 April 2016
آیت اله علوی گرگانی:
چنانچه بتوانید نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید امتیاز ویژه ای برای شما محسوب می شود چرا که به فرموده معظم له این مقوله نباید فقط بر روی کاغذ باشد بلکه باید به آن عمل شود.
رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان قم با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان قم، آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در این دیدار گفت: چنانچه بتوانید نظرات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید امتیاز ویژه ای برای شما محسوب می شود چرا که به فرموده معظم له این مقوله نباید فقط بر روی کاغذ باشد بلکه باید به آن عمل شود.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به احکام فقهی بانکداری بدون ربا، خاطر نشان کرد: اسلام هر سودی را حرام نکرده بلکه سودهایی که در راه قرض و وام گرفته شود، حرام است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز بسیاری از مراکز تولیدی کشور راکد است و باید با برنامه ریزی منسجم آن ها را به راه انداخت لذا انتظار داریم تا با تحقق اقتصاد مقاومتی این شعار را در عمل پیاده سازی کنید که بحمدالله بانک مهر اقتصاد توانسته عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشد و امیدواریم اثرات و برکات فعالیت های این بانک بیش از پیش ادامه داشته باشد.

در ادامه، بهروز درخشان – رئیس اداره امور شعب استان- با اشاره به شعار سال 1395 اظهار داشت: یکی از کلید واژه های اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است از اینرو بانک مهر اقتصاد در راستای تحقق این مهم برنامه های مناسبی برای حمایت از واحدهای صنعتی و مولد در دستور کار قرار داده و اقدامات بزرگی در این زمینه صورت داده است.

درخشان به برخی از برنامه های بانک مهر اقتصاد برای استقرار بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: تهیه سند راهبردی و برنامه عملیاتی 5 ساله، تدوین نظام جامع آموزش بانکداری اسلامی به کارکنان، طراحی و عملیاتی نمودن سامانه پاسخگویی به سوالات شرعی مشتریان، برگزاری همایش های متعدد در زمینه بانکداری بدون ربا، برپایی نمایشگاه های الزامات پیاده سازی بانکداری اسلامی در مصلاهای سراسر کشور و تطبیق تمامی دستورالعمل های بانک با قوانین و مقررات بانکداری بدون ربا از جمله فعالیت های بانک مهر اقتصاد در این حوزه بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: