کد خبر: ۶۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 03 April 2016
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بابل گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب در روز 13 فرودرین ماه جاری در بابل 100 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد شد.
معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بابل گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب در روز 13 فرودرین ماه جاری در بابل 100 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد شد.

جعفر آقاجان نتاج روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: براثر وقوع این سیلاب سه هزار و 900 هکتار از اراضی شالیزاری تخریب شد.

وی بیشترین خسارت وارد شده در بخش کشاورزی را به خزانه برنج نام برد و گفت: 390 هکتار از این میزان مربوط به خزانه برنج می باشد که به طور کلی تخریب شده است.
وی اظهارداشت : سیلاب همچنین به 250 هکتار باغ مرکبات آسیب زد و باعث نابودی 40 کلنی زنبور عسل شد.

آقاجان نتاج این را هم گفت که سیلاب در بخش آب و فاضلاب روستایی نیز در روستای معلم کلا به یک مجتمع آب روستایی و دیوارهای حفاظتی خسارت زد.

وی به تخریب 61 سردهنه زراعی نیز در بخش های مختلف بابل و نیز هشت مورد رانش زمین در بخش بندپی بابل اشاره کرد و اظهارداشت: این رانش ها در مناطق جنگلی بوده است که رانش زمین باعث قطع عبور و مرور مردم از جاده منتهی به شیاده شده و در حال حاضر اهالی محله های مختلف از راه فرعی عبور می کنند.

وی گفت : برای بازسازی جاده و تردد این افراد نیازمند دو میلیارد ریال اعتبار است.
وی بیان کرد: همچنین 400 واحد مسکونی در شهرستان بابل از جمله در بخش بندپی غربی، لاله آباد و شهر بابل دچار آبگرفتگی شده و حجم ریالی خسارت وارد آمده به این واحده ها 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

آقاجان نتاج اظهارداشت: بنیاد مسکن اعلام کرد که به واحد های خسارت دیده مبلغ 20 الی 50 میلیون ریال وام کم بهره براساس میزان خسارت داده خواهد شد.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار بابل با بیان اینکه وقوع سیلاب باعث بالا آمدن آب رودخانه ها شده بود گفت : در حال حاضر سطح آب رودخانه ها و معابر فروکش کرده اما تا فروکش کامل احتمال افزایش میزان خسارت وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: