کد خبر: ۶۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 02 April 2016
مدیر عامل شرکت دخانیات ایران می‌گوید که بزرگ‌بودن دولت و قوانین حجیم کشور مانع دستیابی به اقتصاد پویا و پایدار بوده و دولت و مجلس باید با همفکری نسبت به کوچک‌کردن بدنه دولت و قوانین اقدام کنند. به گفته وی برای به بار نشستن اقتصاد مقاومتی همفکری و همدلی مردم با دولت و مجلس لازم است.
محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که تمام مسئولان می‌خواهند اقتصاد کشور به حالت پویا تبدیل شود، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این کار باید با همکاری بین دولت و ملت صورت گیرد و دولت به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد پویا ایجاد کند.

وی با بیان این‌که برای این کار هر سه قوه باید دست در دست هم دهند، ادامه داد: زمانی که قوانین ما حجیم است و می‌توان با جملات آن در شرایط مختلف بازی کرد و نتایج مختلف گرفت و از سوی دیگر بدنه دولت نیز بزرگ است کاری از دستش بر نخواهد آمد.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران افزود: باید قوه مقننه کمک کند و قانونی را بگذراند که هم دولت را کوچک کرده و هم قوانین را جمع‌وجور کند.

برخوردار با بیان این‌که کوچک‌کردن دولت به معنی بیکار کردن کارمندان در بخش‌های مختلف نیست، گفت: همین اقدامات می‌تواند در سطوح شفاف‌تر و ساده‌تر توسط بخش خصوصی انجام شود که کشور ما تجربه آن را برای مثال در بحث پلیس +10 دارد که هم از نیروهای شاغل استفاده شده و هم کار شفاف‌تر است.

به گفته وی، با کوچک‌شدن دولت بودجه عمرانی افزایش پیدا می‌کند و سردرگمی‌هایی که در اداره‌ها وجود دارد از بین می‌رود.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران همچنین با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیکی در کشور اظهار کرد: دولت باید با مجلس همفکری کند تا مشخص شود چطور می‌توان دولت راکوچک و قوانین را ساده‌تر کرد.

برخوردار ادامه داد: از سوی دیگر در بخش خصوصی نیز مدیران باید تلاش خود را برای تولید محصولات باکیفیت و خوب انجام دهد و اگر کارخانه‌های ما به سمت صادرات نروند و هدف آنها تنها تولید داخل باشد در آینده برای افزایش رشد اقتصادی دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان این‌که 60 درصد کارخانه‌ها در حال حاضر معطل هستند، گفت: ظرفیت‌ها به این کارخانه‌ها داده شده و می‌توانند از این ظرفیت برای صادرات استفاده کنند، اما مستلزم این است که مراکز تحقیق و توسعه قوی با همکاری دانشگاه‌ها ایجاد شود و بتوانیم کارهای نمونه در دانشگاه‌ها را تبدیل به تولید صنعتی کنیم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان این‌که باید گروه هایی برای صادرات محصولات کارخانه‌ها تشکیل شود، اضافه کرد: در هر صورت برای به بار نشستن اقتصاد مقاومتی همفکری و همدلی مردم با دولت و مجلس لازم است و در غیر این صورت این کار آن طور که مدنظر ماست پیش نمی‌رود.

برخوردار درباره‌ اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی کارخانه‌های دولتی گفت: در خصوصی‌سازی باید بنیان کارخانه‌ها را به معنای واقعی آماده کرد تا پس از واگذاری به بخش خصوصی این کارخانه‌ها پویا باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: