کد خبر: ۶۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - 30 March 2016
یافته های گزارش ثروت آفریقا در سال 2016 نشان می دهد که ساکنان جمهوری موریس ثروتمندترین و شهروندان زیمبابوه فقیرترین جمعیت های قاره آفریقا هستند.
 یافته های گزارش ثروت آفریقا در سال 2016 نشان می دهد که ساکنان جمهوری موریس ثروتمندترین و شهروندان زیمبابوه فقیرترین جمعیت های قاره آفریقا هستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوآ، گزارش ثروت آفریقا در سال 2016 که توسط پایگاه خبری 'تحقیق و بازارها' منتشر شده، تصریح می کند که ساکنان جمهوری موریس با میانگین درآمد سرانه 21 هزار و 700 دلار ثروتمندترین و زیمبابوه ای ها با میانگین درآمد سرانه 200 دلار فقیرترین جوامع آفریقا هستند.

در این گزارش پس از موریس، آفریقای جنوبی با میانگین درآمد سرانه 10 هزار و 300 دلار، نامیبیا با 10 هزار و 200، بوتسوآنا با 8 هزار و 400 و الجزایر با میانگین درآمد سرانه 6 هزار و 200 دلار قرار دارند.

گزارش مذکور که سومین نسخه اش امسال منتشر شد، دلیل ثروت ساکنان موریس را عواملی نظیر امنیت حقوق مالکیت، بخش مالی رو به رشد، نرخ پایین جرم و جنایت، مهاجرت شمار زیادی از ثروتمندان، مالیات پایین و مداخله اندک دولت در بخش تجارت این کشور عنوان کرد.

این گزارش عوامل مختلفی را در میزان ثروت کشورهای آفریقایی مورد بررسی قرار داده است که از جمله آن ها می توان به شاخص افراد با سطح دارایی خالص بالا، روند تجمل و مدیریت ثروت در هر یک از کشورها اشاره کرد.

بر اساس جمع بندی این گزارش، آفریقا حدود 165 هزار نفر با سطح درآمد خالص بالا دارد که مجموع آن به 860 میلیارد دلار می رسد. حداقل دارایی این افراد بدون احتساب هزینه های زندگی شان، یک میلیون دلار آمریکا است.

در حدود 125 میلیارد دلار از دارایی های ثروتمندان آفریقا با شرکت های پردرآمد این قاره مرتبط است.
این گزارش تصریح کرده است که آفریقای جنوبی به ویژه شهر ژوهانسبورگ با رقم دست کم 72 میلیون دلار سپرده بانکی، کانون بانکداری خصوصی قاره آفریقا است.

بر اساس برآوردهای این گزارش، بازار بانکداری خصوصی آفریقا در ده سال آینده شاهد رشد بی سابقه 7 درصدی خواهد بود و کشورهای غنا و کنیا بهترین چشم انداز را از این لحاظ دارند.

نشریه اقتصادی فوربز نیز آلیکو دانگوت نیجریه ای را با 14 میلیارد و 400 میلیون دلار ثروتمندترین فرد قاره آفریقا معرفی کرده است. وی عمده ثروت خود را در بخش تولید به دست آورده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: