کد خبر: ۶۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 24 March 2016
یک مقام مسوول کارگری ابراز امیدواری کرد در سال 95 رونق اقتصادی به معنای واقعی اتفاق بیفتد تا کم شدن تعداد بیکاران و فاصله بین تورم و سبد هزینه خانوار کارگری را شاهد باشیم.
یک مقام مسوول کارگری ابراز امیدواری کرد در سال 95 رونق اقتصادی به معنای واقعی اتفاق بیفتد تا کم شدن تعداد بیکاران و فاصله بین تورم و سبد هزینه خانوار کارگری را شاهد باشیم.

علی اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم که در سال جدید به خاطر سفره‌های خالی کارگران هم که شده نرخ تورم و بیکاری را کاهش دهد.

وی افزود: اگر قرار است در سال جدید به رونق اقتصادی برسیم باید مولفه های تاثیرگذار در این زمینه را مدنظر قرار بدهیم و تورم و بیکاری دو مولفه ای است که کاهش آن قطعا بر افزایش رشد و رونق اقتصادی موثر است.

اصلانی گفت: انتظار کارگران این است که امسال فاصله بین تورم و سبد معیشت خانوارهای کارگری کمتر شود تا دیگر برای امرار معاش به دنبال شغل‌های دوم و سوم نروند.

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز با اشاره به وضع بیکاری در این استان، گفت: در شش ماهه اول سال 94 نرخ بیکاری استان کمتر از نرخ بیکاری شش ماهه دوم بود و تعداد بیکاران به 11 هزار نفر می‌رسید ولی در نیمه دوم سال این تعداد به 13 هزار نفر افزایش یافت که نشان می‌دهد با بیکاری و ریزش نیروی کار به دلایل مختلفی همچون تحریم‌ها، رکود و ورشکستگی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه سهم دستمزد در قیمت تمام شده رقم اندکی است، افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید در برخی صنایع 5 درصد و در صنایع دیگر 25 درصد است ولی متاسفانه کارفرمایان 90 درصد هزینه کارگاه و واحد تولیدی خود را که شامل تامین مواد اولیه، نگهداری کالا، مالیات، برق و گاز است رها کرده‌اند و روی 10 درصد هزینه کارگری متمرکز شده‌اند که سالی یکبار اتفاق می‌افتد و حقوق نیروی کار افزایش می‌یابد.

اصلانی همچنین ورود نمایندگان کارگری به مجلس دهم را به فال نیک گرفت و آن را گام مثبتی در جهت دفاع از حقوق و مطالبات جامعه کارگری دانست.

به اعتقاد وی اگر نماینده‌های بیشتری از حوزه کار و کارگری به مجلس راه پیدا کنند مشکلات کارگران کمتر شده و قانون کار و تامین اجتماعی به دست کسانی اصلاح می‌شود که به خوبی از مشکلات جامعه کارگری آگاهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: