کد خبر: ۶۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - 17 March 2016
صندوق توسعه ملی بعد از عقد قرارداد با بانک توسعه صادرات، برای گسترش فعالیت های حمایتی، سه هزار میلیارد ریال به حساب این بانک واریز کرد.
 صندوق توسعه ملی بعد از عقد قرارداد با بانک توسعه صادرات، برای گسترش فعالیت های حمایتی، سه هزار میلیارد ریال به حساب این بانک واریز کرد.

 علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات امروز(چهارشنبه) در همایش بررسی عملکرد این بانک در سال 94 گفت: کمبود منابع یکی از دغدغه های بانک توسعه صادرات در ابتدای امسال بود زیرا سال گذشته در زمان هایی مجبور به اخذ تسهیلات بین بانکی بودیم به طوری که روزانه 600 تا 700 میلیون ریال زیان در کارنامه بانک ثبت می شد.

وی افزود: از ابتدای امسال با منابع پایدار همراه بودیم به طوری که بانک توسعه صادرات تاکنون ارائه کننده تسهیلات بین بانکی بوده نه گیرنده.

وی با تاکید بر اینکه امسال منابع ریالی و ارزی بانک هیچ مشکلی نداشته است، اظهار کرد: شرایط مطلوب منابع ریالی و ارزی بانک توسعه صادرات سبب شد تا موضوع اعطای وام خودرو به مشتریان بانک بدون هیچ مشکلی تصویب شود.

وی افزود: در بخش فعالیت های پساتحریم، جلسه های متعددی برگزار شده که نتیجه آن تلاش مضاعف برای برقراری ارتباط از سوی بانک توسعه صادرات با بانک های مطرح کشورهای اروپایی، کره و ژاپن است.

صالح آبادی، هدفگذاری این بانک برای گسترش تعاملات در سطح بین الملل را ارتباط با بانک هایی دانست که مراودات تجاری بالایی با آنها داریم. همچنین پس از برقراری سوئیفت بخشی از منابع بانک آزاد شد که امیدواریم سال آینده بهتر از امسال در بخش پساتحریم عمل کنیم.

وی به خطوط اعتباری ریالی و ارزی این بانک نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که خطوط اعتباری داخلی ریالی و ارزی که اخذ شده از بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی، تقویت شود.
وی از مهمترین برنامه های تدوین شده این بانک برای سال آینده را برقراری ارتباطات بین المللی و بهره گیری از ظرفیت های خالی در بانک توسعه صادرات اعلام کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: