کد خبر: ۶۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 14 March 2016
حسن روحانی اگر تا چندی قبل از موضع دفاعی حرف هایی را خطاب به منتقدانش می گفت، حالا گویی در موضع متفاوتی قرار گرفته و قصدش دیگر فقط دفاع کردن نیست، قسمتی از این موضع جدید به رخ کشیدن پایگاه اجتماعی موافقان دولت به رخ رقیب سیاسی است.
 روزنامه اعتماد:حسن روحانی اگر تا چندی قبل از موضع دفاعی حرف هایی را خطاب به منتقدانش می گفت، حالا گویی در موضع متفاوتی قرار گرفته و قصدش دیگر فقط دفاع کردن نیست، قسمتی از این موضع جدید به رخ کشیدن پایگاه اجتماعی موافقان دولت به رخ رقیب سیاسی است.

در آخرین هفته سال ١٣٩٤، تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا، یعنی پرحاشیه ترین فیلم فهرست سودای سیمرغ در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، «بادیگارد»، اکران می شود. حاتمی کیا در پاسخ به خبرنگارانی که پرسیده بودند محافظ چی هستید؟ حاتمی کیا می گوید: محافظ مرام نامه ای ایرانی- اسلامی که نزدیک ٣٠٠ هزار شهید به خاطر محافظت از آن جان شان را دادند.

اگر بخواهیم مصداقی ببینیم شما بیشتر محافظ اصغر وصالی و حاج حیدرید تا بادیگارد چمران و دستگاه های نظام. فرق بین اصغر وصالی و مصطفی چمران، فرق ابوذر سلمان به عنوان یاران حضرت است. مقام درک هر کدام بر اساس خصلت و روحیه و معرفت تعریف می شود و در یک مسیر است. دغدغه های تان بیشترحول این افراد است، افرادی که در جنگ بودند و زخم دارند و مانده اند و الان نگران هستند.خدا کند از واژه «نگران» شما، بار سیاسی دلواپسی بیرون نکشید. بله من نگرانم. نگران از دست رفتن آن چیزی که در گذشته به دست آوردیم.

من وامانده در گذشته نیستم و نگاهم به گذشته فقط یادآور راهی است که آمده ام عهدنامه است که برای آیندگان بستیم.اگر فضا شعارزده نبود، همه حرف را در یک کلمه خلاصه می کردم و تمام، ولی معتقدم این کلمه را آنقدر گفتیم که معنی قلب شده است. پس ساده می کنم و می گویم پایم بسته به خون بچه هایی است که در کنار خودم زمین خوردند و احساس می کنم و متعهدم به آن گلوله ای که از من عبور کرد و به من نگرفت و به او گرفت. من امروز همچنان همان جوانی هستم که زخم بر جانش نشست و از من خواست از او محافظت کنم.

روزنامه اعتماد با درج عنوان اعلام موجودیت فراکسیون «امید»، آورد: منتخبان اصلاح طلب و اعتدال گرای مجلس دهم مانور «وحدت» برگزار کردند. روز شنبه در تالار همایش های کتابخانه ملی نشست هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، در راستای گام دوم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان برگزار شد. در این نشست که میهمان و سخنران ویژه اش آیت الله هاشمی بود محمد رضا عارف، مجید انصاری، الهه کولایی، حسین مرعشی، محمد رضا تابش، حسین کمالی و محمود واعظی نیز به بیان سخنانی پرداختند و هر یک از منظر خود انتخابات ٧ اسفند و ادامه راه را تحلیل کردند.

 در این همایش که با حضور و استقبال گسترده کاندیداهای راه یافته به مجلس و کاندیداهای مرحله دوم از سراسر کشور برگزار شد تمامی اعضای ائتلاف امید حضور داشتند. محمود واعظی و مرتضی بانک دو عضو دولتی و بلند پایه حزب اعتدال توسعه به همراه اعضای هیات رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نشان دادند ائتلاف امید برای مرحله دوم با همان عزم و اراده مرحله اول حاضر می شود و قصدی جز کسب حداکثر کرسی های مجلس را ندارد.

این روزنامه با انتشار عنوان در ریاست مجلس دهم با دو «خیر» روبه روییم، در گفت و گو با حسین مرعشی، رییس کارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، نوشت: نخستین و مهم ترین موضوع ریاست مجلس است. این مساله در فراکسیون باید به بحث گذاشته شود. جمع زیادی ممکن است با آقای عارف و جمع محدودی با آقای لاریجانی موافق باشند. به هر حال استدلال و بحث کنند. ما دو خیر داریم. یک خیر این است که مجلسی می خواهیم که حامی دولت و اصلاح طلب باشد که آقای عارف از این جهت بهترین گزینه برای ریاست است. از طرف دیگر نمی خواهیم آقای لاریجانی که گام بزرگی را در جهت اصلاح جناح اصولگرا و جدا کردن اصولگرایان اصیل از جبهه پایداری برداشت نادیده گرفته یا به آن بی توجه باشیم. این موضوع یک موضوع بین الخیرین است.

روزنامه اعتماد با بررسی عنوان مردم در انتخابات خوش درخشیدند، می نویسد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در آخرین دیدار رییس و نمایندگان دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، در سخنان بسیار مهمی ضمن تجلیل از حضور معنادار و پرشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند و اعلام قاطعانه پایبندی و وفاداری خود به نظام اسلامی، به تبیین ویژگی های این انتخابات و مهم ترین وظایف و اولویت های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در دوره جدید پرداختند و با برشمردن سه اولویت اصلی کشور در مقطع کنونی، «مساله نفوذ» را بسیار جدی و مهم خواندند و تاکید کردند: تنها راه پیشرفت حقیقی، «استحکام ساخت داخلی کشور» در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، «حفظ خصوصیات انقلابی»، «حرکت جهادی»، «حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی» و «هضم نشدن در هاضمه خطرناک جهانی» است. رهبر انقلاب اسلامی انتخابات هفتم اسفند را با توجه به حضور 34 میلیونی مردم و انداختن نزدیک به ٧٠میلیون رای در صندوق ها، انتخاباتی پرمعنا و مهم خواندند و گفتند: مردم در این انتخابات واقعا خوش درخشیدند و مشارکت 62 درصدی واجدان شرایط رای دادن، در مقایسه با بسیاری از کشورها حتی امریکا، درصد بالایی است.

«سخنان جدید آیت الله مصباح»، «کفاشیان برای انتخابات آتی فدراسیون فوتبال ثبت نام نکرد»، «وداع مردم استان های کشور با 111 شهید گمنام» و «مدیر عامل شرکت رفاه: ما یا باید نباشیم یا باید خوب باشیم» دیگر عنوان این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: