کد خبر: ۶۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 09 March 2016
سارقان سرقت زنجیره ای طلا فروشی های کشور با تلاش نیروهای انتظامی در زرندیه دستگیر شدند.
سارقان سرقت زنجیره ای طلا فروشی های کشور با تلاش نیروهای انتظامی در زرندیه دستگیر شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، 2 زن جوان که با شگردی خاص از مغازه های طلافروشی در 13 شهر کشور سرقت کرده بودند، در عملیات کارآگاهان پلیس زرندیه شناسایی و دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در این خصوص گفت: از چندی پیش با توجه به وقوع سرقت هایی از چندین طلافروشی در شهرهای مختلف کشور، مشخصات سارقان که 2 خانم جوان بودند در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. 

سرهنگ داود کاظمی اضافه کرد: در برنامه ریزی های پیشگیرانه پلیس شهرستان، آموزش های لازم به کلیه طلافروشی های سطح شهر ارائه شد تا این که سرانجام در چند روز گذشته، فروشنده یکی از واحدهای صنفی طلافروشی، حضور مشکوک 2 خانم جوان را به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام کرد. 

وی افزود: بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام و در تحقیقات اولیه مشخص شد که 2 خانم جوان، سارقان تحت تعقیب پلیس هستند. 
فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه عنوان کرد: با همکاری شهروندان، هر 2 متهم شناسایی و دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی منتقل شدند. 

سرهنگ کاظمی بیان کرد: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و با توجه به مدارک و مستنداتی که در اختیار پلیس بود، هر 2 نفر اعتراف کردند که چندین سال است با حضور در شهرهای مختلف کشور اقدام به سرقت طلاجات از طلافروشی ها می کنند. 

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه اضافه کرد: 2 خانم جوان در اعترافاتشان اذعان داشتند که با سفر در شهرهای مختلف در طلافروشی ها حضور پیدا می کردند و در لحظه ای کوتاه از غفلت متصدی فروش استفاده کرده با ترفندی خاص طلاجات را سرقت می کردند. 

این مقام انتظامی افزود: متهمان پرونده تاکنون در گفته های خود معترف شده اند که در شهرهای تهران، اصفهان، کرج، رفسنجان، شهر قدس، خمینی شهر، قزوین، رباط کریم، بهارستان، یزد، مهاباد، کرمان و شیراز سرقت هایی را انجام داده اند که در مدت چند روز از دستگیری آنان تا کنون 20 نفر از شاکیان شناسایی شده اند. 

وی ادامه داد: ارزش طلاجات سرقت شده توسط این دو سارق، در حدود 2 میلیارد ریال ارزیابی شده و تحقیقات تکمیلی از آنان در حال انجام است. 

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در خاتمه با اشاره به این که دو سارق که دارای سوابق متعدد سرقت هستند، گفت: واحدهای صنفی طلافروشی که بدین روش از آنها سرقت شده است برای شناسایی متهمان می توانند از طریق تلفن 08645227752 با پلیس شهرستان زرندیه تماس حاصل کنند. 

*** توقیف سه محموله میلیون ریالی کالای قاچاق 
سه محموله میلیونی پوشاک در عملیات های پلیس در شهرهای ساوه و زرندیه کشف شد. 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی روز سه شنبه در این خصوص گفت: دیروز در عملیات هایی که در شهرستان زرندیه انجام شد، ماموران کلانتری 11 این شهرستان موفق شدند در 2 عملیات جداگانه نزدیک به چهار هزار پوشاک به ارزش تقریبی 600 میلیون ریال کشف کنند.
 
سرهنگ سید نورالدین حسینی افزود: در عملیاتی دیگر، ماموران پلیس آگاهی در شهرستان ساوه موفق شدند از 2 دستگاه خودروی سواری بیش از 2 هزار و 500 البسه قاچاق را کشف کنند. 
وی عنوان کرد: در این عملیات ها چهار دستگاه وسیله نقلیه توقیف و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

شهرستان های ساوه و زرندیه به دلیل استقرار در مسیرهای غربی و مرکز کشور همواره محل تردد ترانزیت کالا و خدمات است که هرساله مقادیر قابل توجهی از کالاهای قاچاق در محورهای مواصلاتی این 2 شهرستان کشف و ضبط می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: