کد خبر: ۶۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - 22 March 2016
بانکداری ایرانی – بانک مهر ایران در پایان شش‌ماهه اول سال 94 توانست نسبت به مدت مشابه در سال 93 با بیش از 6هزار میلیارد ریال در جذب سپرده موفق عمل کند و از رقم 14هزار و 653میلیارد ریال به 19هزار 477میلیارد ریال برساند که رشدی معادل 25درصدی را تجربه کرده است.
 بانکداری ایرانی –  بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بعد از مشکلات فراوان دریکی دو سال گذشته در حال حاضر با  رفع مشکلات خود در وضعیت مناسبی قرارگرفته و  مسیر خود برای تبدیل‌شدن  از سهامی خاص به سهامی عام را طی می‌کند .در حال حاضر بنا به گفته مدیران آن دارای کفایت سرمایه بالایی است که با توجه به عمر کم این بانک قابل‌توجه است . 

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان شش‌ماهه اول سال 94 توانست نسبت به مدت مشابه در  سال 93  با بیش از 6هزار میلیارد ریال  در جذب سپرده موفق عمل کند و از رقم 14هزار و 653میلیارد ریال به 19هزار 477میلیارد ریال برساند که رشدی معادل 25درصدی را تجربه کرده است.

همچنین در گزارش شش‌ماهه این بانک آمده است که نسبت خالص تسهیلات به مانده‌حساب سپرده از 1.08درصد به 1.38درصد رسید و نسبت ارزش دفتری دارایی ثابت به حقوق صحابان سهام از 88.41درصد به 93.13درصد رسید که درمجموع نشان‌دهنده کاهش ریسک این بانک است. 

با استفاده از اين شاخص می‌توان وضعيت مديريت نقدينگي در بانک‌ها را در يـك دوره زماني خاص موردبررسی قرارداد. افزايش اين نسبت در كل شبكه بانكي عمدتاً ناشي از عملكرد بالاي بانک‌های تخصصي درزمینهٔ اعطاي تـسهيلات در مقايسه با ميزان تجهيز سپرده‌ها توسط آن‌هاست .

 از طرف دیگر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران  چندی پیش در خصوص نقدینگی بانک گفت که  کفایت سرمایه این بانک حدود 30 درصد است که البته جزو بالاترین کفایت‌های سرمایه در شبکه بانکی به‌حساب می‌رود. دولتی در ادامه به افزایش منابع مالی بانک اشاره کرد و توضیح داد: منابع مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان سال 1393 تا بهمن‌ امسال 22.7 درصد رشد یافته درعین‌حال که مانده کل تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک نیز در این دوره رشد 39 درصدی داشته است. وی همچنین میزان بدهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بانک مرکزی را صفر اعلام کرد .

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یادآور شد: در حال حاضر 80 درصد مسیر سهامی عام شدن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی شده و 20 درصد باقی‌مانده نیز قطعی است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ريال و با مشارکت بانک‌های دولتی توسط ریاست محترم جمهوری وقت در مورخ 22/9/1386 افتتاح و با گسترش و توزیع موزون شعب خود در سراسر کشور آغاز به کارکرده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با صدور مجوز رسمی بانک مرکزی ج.ا.ا. در تاریخ 6/6/1387 و بر اساس برنامه‌های تدوین‌شده ، ضمن انجام امور مربوطه به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در ارتباط با فعالیت‌های حساب قرض‌الحسنه جاری و بانکداری الکترونیکی اقدام می‌نماید . 

  بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بدو امر با 2000 واحد بانکی متشکل از 300 شعبه واگذاری از بانک‌های سهامدار و 1700 واحد بانکی ( باجه) مستقر در شعب بانک‌های سهامدار شروع به کار نمود . که پس از تشکیل ساختار و سازمان این بانک به دلیل توسعه کیفیت شعب بانکی کلیه شعب آن بانک به‌صورت مستقل شروع به کار نمود که هم‌اکنون با بیش از 527شعبه فعال به‌صورت Online در حال فعالیت هستند .

برنامه‌های آتی بانک قرض‌الحسنه  مهر ایران  عباتنداز : 

1-  تغییر استراتژی بانک از وام‌های مصرفی به سمت تسهیلات اشتغال‌زایی
2- گسترش خدمت‌رسانی به روستاها ایجاد شعب سیار در روستاهای  پرجمعیت کشور
3- تأسیس کانون فعال و مستقل تحت عنوان کانون بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه
4- خدمات طرح ‏کارت سلامت مهر ایران در راستای ارائه خدمات بهتر درمانی با همکاری وزارت بهداشت و درمان
5- همکاری در خصوص خارج نمودن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل کشوری.
6- به‌منظور تسهیل ورود جامعه روستایی به چرخه اقتصادی و کاهش هزینه‌های مبادله‌ای و اقتصادی این قشر از جامعه تخصیص اعتبار به حمل‌ونقل روستایی در دستور کار این بانک قرار دارد.

همچنین خلاصه‌ای از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان سال 93 عبا تند از : 

1- تعداد شعب مکانیزه 527شعبه 

2- جمع تعداد سپرده‌ها 2،360،479 فقره

3- جمع مبلغ سپرده‌ها 28/174،025 هزار میلیارد ريال

4- جمع تعداد تسهیلات 1،196،094 فقره ( که اگر بُعد خانوار را 5 نفر فرض نماییم تاکنون 5،980،470 نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک بهره‌مند شده‌اند)

5- مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده 52،117،398 هزار میلیارد ريال

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: