کد خبر: ۶۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 29 February 2016
این روزها بازار خرید و فروش اسکناس نو داغ است و با نزدیک شدن به روزهای پایان سال فعالیت دلالان و شکل‌گیری بازار سیاه بیش‌تر نمایان می‌شود.
این روزها بازار خرید و فروش اسکناس نو داغ است و با نزدیک شدن به روزهای پایان سال فعالیت دلالان و شکل‌گیری بازار سیاه بیش‌تر نمایان می‌شود.

به گزارش آنا، اگرچه بانک مرکزی زمان توزیع اسکناس‌های نو را از 22 اسفندماه اعلام کرده است اما بازار سیاه خرید و فروش اسکناس نو در برخی مناطق شهر داغ است. هر ساله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب منتخب بانک مرکزی برای دریافت اسکناس‌های نو پیش از آغاز ایام نوروز اقدام کنند که در سال گذشته هر فرد می‌توانست تا سقف 200 برگ، اسکناس 500 تومانی، یک‌هزار تومانی و 2 هزار تومانی را بدون پرداخت سود و کارمزدی به بانک دریافت کند.

امسال هم بانک مرکزی 9 بانک اقتصاد نوین، پاسارگاد، پست بانک، رفاه، سپه، کارآفرین، صادرات، ملت و ملی با 61 شعبه در تهران و حومه را به عنوان شعب توزیع اسکناس نو در پایتخت اعلام کرده است. با این حال اسکناس‌های نو با قیمت‌های بالاتر در بازار سیاه در حال خرید و فورش به متقاضیان است.

هر بسته صدتایی اسکناس 500 تومانی با قیمت 60 هزار تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد در حالی که ارزش واقعی این اسکناس‌ها 50 هزار تومان است. هر بسته صدتایی اسکناس یک هزار تومانی به نرخ 110 هزار تومان و هر بسته صدتایی اسکناس دو هزار تومانی 210 هزار تومان فروخته می‌شوند.

اسکناس‌های 5 هزار تومانی و 10 هزار تومانی متقاضی کم‌تری در این بازار خرید و فروش دارند اما هر بسته اسکناس 5 هزار تومانی با قیمت 515 هزار تومان و هر بسته اسکناس 10 هزار تومانی یک میلیون و 20 هزار تومان به دست خریدار می‌رسد.

البته اسکناس‌های نو در بازار به صورت چندتایی و خارج از بسته‌های صدتایی نیز فروخته می‌شوند که برای هر اسکناس 100 و 200 تومانی مبلغ 7 تومان، اسکناس 500 تومانی مبلغ مبلغ 6 تومان، اسکناس یک هزار تومانی به مبلغ 10 تومان و اسکناس‌های 2 هزار تومانی مبلغ 20 تومان به قیمت نهایی اخذ شده از مشتری افزوده می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: