کد خبر: ۶۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 29 February 2016
سخنرانی یوهان اشنایدر آمان رئیس جمهور کشور صلح دوست اروپا در دانشگاه تهران در آخرین روز سفرش به ایران که تحت عنوان «درس هایی از مدل اقتصادی سوئیس» انجام شد، رهنمودهایی برای تولید ثروت و توسعه اقتصادی به سبک این کشور ارائه کرد.
روزنامه دنیای اقتصاد : سخنرانی یوهان اشنایدر آمان رئیس جمهور کشور صلح دوست اروپا در دانشگاه تهران در آخرین روز سفرش به ایران که تحت عنوان «درس هایی از مدل اقتصادی سوئیس» انجام شد، رهنمودهایی برای تولید ثروت و توسعه اقتصادی به سبک این کشور ارائه کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان ناگفته های ظریف از کارشکنی عربستان در مذاکرات، آورد: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت وگویی اختصاصی با «ایسنا» از دلایل تعویق مذاکرات در وین همزمان با حضور ناگهانی سعود الفیصل وزیر خارجه وقت عربستان به محل مذاکرات و گفت وگوهایش با جان کری وزیر خارجه آمریکا پرده برداشت و گفت در آن زمان یک بحران ناخواسته، دو، سه ماهی توافق را عقب انداخت.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان معمای احتیاط سرمایه گذاران، نوشت: معمای احتیاط سرمایه گذاران در ورود به بازار ایران چیست؟ ارزیابی برخی از فعالان اقتصادی حاکی از آن است که فرآیند طولانی تصمیم گیری و بوروکراسی موجود در مقابل سرمایه گذاران، تورم مقررات، نگرش مدیران دولتی نسبت به بخش خصوصی، سیاست های نامناسب ارزی، چابک نبودن سازمان سرمایه گذاری خارجی و بعضا اختلاف سلیقه ها در بدنه دولت از جمله مشکلات ساختاری در مسیر جذب سرمایه گذاری در کشور است. از سوی دیگر فعالان اقتصادی معتقدند که برنامه دولت برای نرخ ارز و روند کاهش نرخ تورم، همچنین نگرانی سرمایه گذاران اروپایی از تحریم های آمریکا، سه عامل تعلل سرمایه گذاران محسوب می شود.

این روزنامه با بررسی عنوان نتایج انتخابات دو مجلس در تهران، آورد: ستاد انتخابات کشور آخرین نتایج انتخابات مجلس در تهران را اعلام کرد؛ نتایجی که نشان می دهد فهرست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان به طور کامل به مجلس دهم راه یافته اند. محمد رضا عارف، علی مطهری و علیرضا محجوب در صدر قرار دارند. براساس آخرین نتایج انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه تهران نیز، اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد امامی کاشانی و حسن روحانی به ترتیب در رده های اول، دوم و سوم قرار گرفته اند. بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، آیت الله احمد جنتی در رده پانزدهم و آیات محمد یزدی و مصباح یزدی در رده های هفدهم و نوزدهم قرار دارند.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان انتقال تجربه جهانی به بانکداران ایران، نوشت: مدیر بخش خدمات مشاوره ای یکی از چهار شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات مالی در جهان به دعوت «دنیای اقتصاد» به تهران می آید تا در پنجمین همایش «سیاست های پولی، چالش های بانکداری و تولید» حضور یابد. «اولریخ فون زانتیر» که هم اکنون مدیریت بخش خدمات مشاوره ای مالی شرکت KPMG آلمان را برعهده دارد، در خصوص آخرین تحولات بانکی و شرایط این بازار سخنرانی و تجربه های انتشار اوراق بدهی در دیگر کشورها را نیز برای حاضران مرور خواهد کرد. 

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «انتخابات و چشم انداز اقتصاد ایران» را به قلم بهروز هادی زنوز منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: