کد خبر: ۶۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 24 February 2016
2 روز دیگر به یکی از سرنوشت سازترین روزهای مردم ایران باقی مانده است. تشکیل مجلس مقتدر، کارآمد و در راس امور مهم ترین توصیه ها در همه ادوار انتخابات مجلس بوده و جریان های سیاسی از مردم می خواهند با بهبود شرایط بین المللی ایران نمایندگانی مقتدر و کارآمد به مجلس بفرستند.
عملیات عمرانی و بهسازی بوستان های خواجوی کرمانی، بهاران، هرندی و حقانی در حال انجام است و قرار است طی آن طراحی جدید بوستان ها و کاشت گونه های مختلف و سازگار گیاهی اجرا شود. طراحی این بوستان ها تلاش می کند نقاط کور و آسیب زا را از بین ببرد. همچنین طرح های فرهنگی اجتماعی برای آنها طراحی شده تا محلی برای فعالیت های گوناگون و اجرای جشنواره های شهری باشند. 

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان شاخص حذف یارانه ها همچنان مبهم است، نوشت: از ابتدای سال جاری فرآیند قطع یارانه برخی افراد غیرنیازمند آغاز شده اما با گذشت 11 ماه هنوز شاخص های شناسایی این افراد از سوی دولت اعلام نشده است. علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته در پاسخ به همشهری در مورد شاخص های شناسایی افراد غیرنیازمند گفت: «بنده اطلاعی در این زمینه ندارم و باید از آقای ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه سوال کنید.»

تذکر سیف به 3 موسسه مالی، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار همشهری ضمن تشریح آخرین وضعیت موسسه اعتباری ثامن الحجج در ارتباط با 3 موسسه بزرگ اعتباری که هنوز مراحل دریافت مجوز را تکمیل نکرده اند، تاکید کرد: اگر بجنبند خطری متوجه آنها نخواهد بود، ولی اگر کوتاهی کنند و تاخیر داشته باشند، بدیهی است که خطر، این موسسات را تهدید می کند. وی گفت: هر موسسه ای که فکر کنیم با منابع و سپرده های مردم بازی می کند به سراغ اش خواهیم رفت. هیچ کسی هم کاری به موسسه ثامن الحجج نداشت تا زمانی که شکایت های فراوانی از آن به بانک مرکزی رسید و برنامه بانک مرکزی برای سامان دادن به این موسسه کاملا شفاف است و داریم مکلف می کنیم تا سپرده های مردم از میزان پایین به سمت بالا بازپرداخت شود.

روزنامه همشهری در ستون یادداشت با انتخاب عنوان «مجلس ریل گذار» به قلم حجت الاسلام حسین ابراهیمی نماینده ادوار مجلس، می نویسد: پایگاه مجلس، یک پایگاه مردمی است. این مردمی بودن و وکیل المله بودن مستلزم استقلال است. حفظ استقلال مجلس هم به 2 دلیل اهمیت دارد. الف) یکی از راه های حفظ منافع ملی در ایران از مجلس شورای اسلامی می گذرد. در واقع این حفظ منافع ملی، از مسیر استقلال و عدم وابستگی مجلس به قوای دیگر نظام از جمله دولت عبور می کند. ب) استقلال مجلس کمک می کند تا اصول قانون اساسی و اصولی که همه مردم برای بقای نظام اسلامی پای آن ایستاده اند، حفظ شود. یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی بنا بر مسئولیتی که قانون اساسی بر عهده او گذاشته، قانونگذاری است و این قانونگذاری باید براساس منافع ملت باشد نه تمایلات دولت. البته این باید در جهت ریل گذاری پیش رفتن امور دولت و کشور هم باشد اما منافع ملی بر هر موضوعی ارجح است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «مقابله با تکفیری ها در گرو تقویت فعالیت های اسلامی است»، «ثبت روزانه 100 هزار تخلف زوج و فرد»، «راهنمای حضور در انتخابات»، «گرانی گوشت در آستانه سال نو» و «هواداران ورزشگاه را پر کنند» را متتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: