کد خبر: ۶۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 24 February 2016
رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به روند روبه رشد جرائم حوزه سایبری و فضای مجازی گفت: 70 درصد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به جرائم اقتصادی و 30 درصد نیز موضوعات و مسائل اخلاقی است.
 رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به روند روبه رشد جرائم حوزه سایبری و فضای مجازی گفت: 70 درصد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به جرائم اقتصادی و 30 درصد نیز موضوعات و مسائل اخلاقی است.

به گزارش ایرنا سردار حسین ساجدی نیا روز چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از جرائم سایبری باید فرهنگ سازی شود افزود: انجام کارهای آموزشی و فرهنگی در این حوزه به عنوان یک اولویت باید موردتوجه تهیه کنندگان و کارگردانان برنامه های تلویزیونی(فیلم و سریال) قرار گیرد. 

رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: سال گذشته موفق به ثابت نگه داشتن نرخ افزایش سرقت در پایتخت شدیم ضمن اینکه امسال نیز شاهد کاهش 11 درصدی انواع سرقت ها در تهران بزرگ بودیم. 

وی خاطرنشان کرد: تنها در دو ماه گذشته 20 درصد در زمینه انواع سرقت ها کاهش داشتیم و امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه داشته باشد. 
سردار ساجدی نیا گفت: وقوع جرائم خشن همچون گروگان گیری، قتل و سرقت مسلحانه کشور امسال حدود هشت درصد کاهش داشت که این مهم نشاندهنده تعامل خوب مردم، پلیس و قوه قضائیه است. 

وی با اشاره به دستگیری روزانه بیش از 100 نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر در تهران افزود: 15 درصد افزایش کشفیات و دستگیری 57 باند کلان توزیع مواد مخدر در سال جاری از توفیقات بزرگ پلیس پایتخت محسوب می شود. 

سردار ساجدی نیا با تاکید بر اینکه دیگر به طور محسوس شاهد حضور زنان معتاد متجاهر در سطح شهر تهران نیستیم، تصریح کرد: تاکنون بیش از چهار هزار معتاد متجاهر در سراسر پایتخت جمع آوری و با همکاری شهرداری در کمپ های ویژه اسکان داده شدند. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ماموران پلیس به اقتضای موقعیت و نوع ماموریت دارای دو چهره هستند، تصریح کرد: ماموران با اراذل، اوباش و سارقان قاطعانه برخورد کرده و این افراد با چهره سخت پلیس روبرو می شوند، این در حالی است که مردم با پلیس مقتدری روبرو هستند که با رافت اسلامی برخورد می کند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: