کد خبر: ۶۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 20 February 2016
هارپر لی صاحب رمان مشهور «کشتن مرغ مقلد» در سن 89 سالگی شامگاه دیروز (جمعه 30 بهمن) درگذشت.
 هارپر لی صاحب رمان مشهور «کشتن مرغ مقلد» در سن 89 سالگی شامگاه دیروز (جمعه 30 بهمن) درگذشت.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی ان ان، شهرداری شهر مونروویل در ایالت آلابامای آمریکا، محل زندگی او، مرگ وی را تایید کرد.

خانواده لی در بیانیه ای نوشته اند: هارپر لی ساکن شهر مونروویل امروز با کمال تاسف در خواب درگذشته است. 

مرگ وی ناگهانی بود، وی در شرایط خوب جسمانی بود، خانواده غصه دار هستند و مراسم تشییع و عزاداری در روزهای آتی به صورت خصوصی برگزار می شود، زیرا وی اینگونه خواسته است. 

هنک کانر برادرزاده هارپر لی در بیانیه اش افزوده است: خانواده ما روزهای غمگینی را می گذراند؛ مردم آمریکا و جهان هارپر لی را به عنوان یکی از مهم ترین نویسندگان می شناختند. برای ما او عضوی دوست داشتنی از خانواده بود، دوستی تمام عیار برای افراد بسیاری که او را می شناختند و روحی بخشاینده در جامعه ما که دلمان برای او تنگ خواهد شد. 

در پی درگذشت هارپر لی افراد زیادی از دولتمردان تا نویسندگان و خبرنگاران واکنش نشان دادند.
هارپر لی کشتن مرغ مقلد (To Kill a Mockingbird) را در سال ۱۹۶۰ میلادی نوشت و برای نوشتن این رمان در سال ۱۹۶۴ میلادی، جایزه پولیتزر را به دست آورد. از زمان اولین انتشار تاکنون به زبان های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شد و بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. 
تیراژ نخستین چاپ رُمان کشتن مرغ مقلد ۵ هزار نسخه بود. وی جلد دوم کشتن مرغ مقلد را سال گذشته به نام «برو و دیده بانی بگمار» در 304 صفحه منتشر کرد.

کشتن مرغ مقلد داستان زندگی «آتیکوس فینچ»، وکیلی میان سال است که از مردی سیاه پوست دفاع می کند؛ این مرد به جرم تعرض به یک زن سفید پوست دستگیر شده است. 

هارپر لی در ایران نیز نویسنده شناخته شده و محبوبی است و از کتاب اول وی چندین ترجمه در دست است، کتاب دوم او نیز که تابستان گذشته منتشر شد به فارسی ترجمه شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: