کد خبر: ۶۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 19 February 2016
پایگاه خبری امید هسته ای در یادداشتی نوشت: برجام، دروازه ای برای ایجاد راه های ارتباطی با کشورهای بزرگ جهان در حوزه های هسته ای و اقتصادی و همچنین سیاسی است.
 پایگاه خبری امید هسته ای در یادداشتی نوشت: برجام، دروازه ای برای ایجاد راه های ارتباطی با کشورهای بزرگ جهان در حوزه های هسته ای و اقتصادی و همچنین سیاسی است.

در ادامه این یادداشت به قلم رحیم زارع می خوانیم: به طوری که تا پیش از برجام تنها روسیه با ایران تعاملات هسته ای گسترده داشت و اکنون پس از برجام از سوی کشورهای مطرح زیادی تقاضای تعامل و همکاری داریم. 

علیرغم اینکه معتقدیم نباید ساخت نیروگاه ها در کشورمان را به دیگر کشورهای هسته ای واگذار کنیم، اما تا کنون با برخی از کشورها همچون کره و چین مذاکرات برای همکاری در صنعت هسته ای صورت گرفته که قطعا می تواند نتایج خوبی را در بر داشته باشد.

به ویژه اینکه کشورهای متقاضی همکاری با ایران، می دانند که نمی توانند به ایران نیروگاه یا هر کالای دیگر بفروشند، لذا زمان آن است که از فارغ التحصیلان این حوزه برای ساخت نیروگاه ها استفاده کنیم. گرچه قبول داریم که دانشگاه های هسته ای زیادی در کشور نداریم، اما قطعا در این زمینه نیز اقداماتی باید صورت بگیرد تا تمام دانشجویان فارغ التحصیل در این رشته به کار گرفته شوند. 

الا ایحال با توجه به تحقق برجام و لغو تحریم ها، خبرهایی مبنی بر احداث چندین نیروگاه جدید با کمک برخی کشورها از جمله روسیه و کره جنوبی به گوش می رسد. نیروگاه بوشهر، نیروگاه های کوچک 100 مگاواتی، نیروگاه هایی در سواحل مکران از این جمله هستند. 

بنابراین می توان امیدوار بود که صنعت هسته ای نیازهای مهم کشور را از جمله در حوزه بهداشت، صنعت و تامین برق در حد قابل قبولی تامین کند و وابستگی کشور به نفت را کاهش دهد. 

همان طور که مقام معظم رهبری طی سال های متمادی بر کاهش وابستگی به فروش نفت تاکید داشته اند، اکنون با تمرکز بر قابلیت های صنعت هسته ای می توانیم اقتصاد کشور را فعال کرده و با جذب سرمایه های خارجی و بهره گیری از تکنولوژی های فنی روز دنیا، کشور را از رکود اقتصادی خارج کنیم. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: