کد خبر: ۶۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 17 February 2016
قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که هفتم اسفند 92 از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده همچنان در گیرو دار عدم تصویب آئین نامه های اجرایی در هیات دولت است. این قانون که از همان ابتدا با پیشنهاد 6 ماه تعلیق 3 وزیر اقتصادی دولت مواجه شد، گرچه به صورت رسمی هیچگاه تعلیق نشد اما از اجرای آن هم خبری نیست.
روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه 28 بهمن در تشریح تیتر یک، نوشت: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که هفتم اسفند 92 از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده همچنان در گیرو دار عدم تصویب آئین نامه های اجرایی در هیات دولت است. این قانون که از همان ابتدا با پیشنهاد 6 ماه تعلیق 3 وزیر اقتصادی دولت مواجه شد، گرچه به صورت رسمی هیچگاه تعلیق نشد اما از اجرای آن هم خبری نیست.

این روزنامه با انتخاب عنوان تبانی بانک ها غیر قانونی است، آورد: یک روز پس از توافق بانکداران برای کاهش 2 درصدی سود سپرده های یکساله مردم از 20 به 18 درصد و استقبال فوری بانک مرکزی از این تصمیم، سخنگوی دولت از کاهش سود سپرده های مردم دفاع کرد تا داستان نرخ سود بانکی وارد معادله جدیدی شود. افزون بر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، عبدالناصر همتی به نمایندگی از بانک های دولتی و کورش پرویزیان، به نمایندگی از بانک های خصوصی قول دادند که بانک ها و مؤسسات اعتباری به این توافق عمل کنند تا احتمال نرخ شکنی بانک ها در جذب سپرده ها فروکش کند. در این میان رضا شیوا، رئیس شورای رقابت هم از توافق بانکداران به عنوان تبانی بانک ها برای کاهش نرخ سود یاد کرده و گفته این توافق ضد قانون رقابت است و شورای رقابت این موضوع را بررسی می کند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان مسئولان، درد فقر را ندارند، نوشت: سعید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که پیش از این با احتیاط از مسئولان درباره بی توجهی به فقرا گلایه می کرد، روز گذشته وقتی در همایش تخصصی حمایت و سلامت خانواده سخنرانی می کرد ترجیح داد پوشیده حرف نزند و در سخنانی بی سابقه گفت: مسئولان ما درد فقر را ندارند. متاسفانه وضعیت به گونه ای شده که باید به مسئولان پول بدهیم و به آنها التماس کنیم تا به خانه یک فقیر بیایند و برای کمک کردن دلشان به درد بیاید.

مانور آتش نشانان در میان برف های توچال، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: مانور امداد و نجات در ارتفاعات توچال برگزار شد. به گفته سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، صبح دیروز آتش نشانان ایستگاه 64 و گروه امداد و نجات کوهستان تهران، نخستین مانور امداد و نجات و حمل مصدوم را در ارتفاعات کوه توچال برگزار کردند.

روزنامه همشهری در ستون نگاه با انتشار عنوان «امام موسی صدر الگوی گفت و گو» به قلم حجت الاسلام نجف لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، می نویسد: 19 فوریه (30 بهمن) چهل و یکمین سالگرد سخنرانی امام صدر در قالب خطبۀ موعظۀ آغاز روزه، در کلیسای کبوشیین بیروت است. شارل حلو رئیس جمهور اسبق لبنان، در این باره می گوید: «برای نخستین بار در تاریخ مسیحیت یک روحانی غیرکاتولیک در یک کلیسای کاتولیک و برای جمعی از مؤمنان در جایگاه موعظه سخن می راند.» اقدام بعدی امام موسی صدر دعوت از بزرگان مسیحیت برای ایراد خطبه های نمازجمعه بود، اما به سبب جنگ داخلی این برنامه تحقق نیافت. معمولاً چنین بیاناتی از ایشان خیلی کم است یا اصلاً ندارد، اما در مورد گفت وگو اینگونه می گوید. تنها جایی که امام صدر مظهر اسم غضب خدا را بیان می کند، دربارۀ اسرائیل است. به طور کلی دیدگاه او تبدیل تکثر فرقه ای و قبیله ای و زبانی و همة تکثرها به مسابقة خیرات یا رقابت بر سر خدمت به مردم برای ساختن جامعه و کمک به بیماران و نیازمندان است. این شیوه سلوک ایشان می تواند الگویی برای امروز ما باشد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «وداع با شهید مدافع حرم، تقی ارغوانی»، «هیچ کس زیر بار واردات میوه های ممنوعه نمی رود»، «افتتاح بزرگ ترین و مجهزترین بیمارستان سوختگی»، «گفت و گو با پرچمدار ایران در المپیک ریو»، «آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس دهم از فردا»، «انتقام دختر 30 ساله پس از ناکامی در ازدواج» و «هنوز 75 میلیون نفر یارانه می گیرند» را متتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: